×
رمضان رحیمی:

کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزشی کشور به مرز بحران رسیده است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزشی کشور به مرز بحران رسیده است، گفت: با توجه به موارد عنوان شده و حسب اطلاعات واصله و بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون آموزش قطعاً پیشنهادات اعلامی به وزارت آموزش و پرورش در جهت رفع بحران کلاس‌های بدون معلم کمک شایانی می‌کند و از آنجا که راهکار مطرح شده دارای پشتوانه کار کارشناسی است موجبات کاهش بار مالی و تامین کننده نیروی انسانی لازم برای عبور از این بحران را فراهم می آورد

  • ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
  • ایکانا
  • ۰
  • کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزشی کشور به مرز بحران رسیده است

    به گزارش صبح مجلس؛ رمضان رحیمی در مورد جبران کمبود معلم برای سال تحصیلی جدید، گفت: با توجه به بررسی‌های بعمل آمده هم اکنون ۲۶ هزار نفر نیروی خرید خدمات در وزارت آموزش و پرورش مشغول به تدریس هستند که در خوشبینانه‌ترین حالت پنج هزار نفر آنها در آزمون‌های جاری استخدام خواهند شد؛ با عنایت به این امر که بین سازمان اداری و استخدامی کشور با وزارت آموزش و پرورش تفاهمی صورت گرفته تا برای مهرماه ۱۴۰۳ از بکارگیری این نیروها خودداری نماید، در این صورت در بسیاری از استان‌ها به ویژه استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان و تهران بحران ایجاد خواهد شد. لذا بهتر است قطع همکاری به این صورت انجام نگیرد و قرارداد کار معین هر چه سریع‌تر با معلمان خرید خدمات منعقد و از ظرفیت این معلمان در آموزش و پرورش استفاده شود.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بحران کمبود معلم تبعات اجتماعی ناگواری را به دنبال خواهد داشت، افزود: به اعتقاد بنده نیروهایی که عمدتا بیش از ده سال از عمر خود را صرف شغل معلمی کرده و صاحب تجربه و تخصص هستند و آموزش و پرورش نیز به وجود آنها نیازمند است بصورت قرارداد کار معین ۹ ماهه و ترجیحاً ۱۲ ماهه بکار گرفته شوند. این پیشنهاد مورد تقاضای اکید وزارت آموزش و پرورش است.

    عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزشی کشور به مرز بحران رسیده است، گفت: با توجه به موارد عنوان شده و حسب اطلاعات واصله و بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون آموزش قطعاً پیشنهادات اعلامی به وزارت آموزش و پرورش در جهت رفع بحران کلاس‌های بدون معلم کمک شایانی می‌کند و از آنجا که راهکار مطرح شده دارای پشتوانه کار کارشناسی است موجبات کاهش بار مالی و تامین کننده نیروی انسانی لازم برای عبور از این بحران را فراهم می آورد.

    نماینده مردم در مجلس دوازدهم ضمن اعلام هشدار کمبود نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی جدید، خاطر نشان کرد: با نظر گرفتن کلیه مساعدت‌های انجام یافته دولت رئیس جمهور شهید در جذب و استخدام نیروی انسانی، تقاضا می‌شود نسبت به اتخاذ تدابیر مناسب و موافقت با پیشنهاد ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش دستور مساعدت و اقدام لازم مبذول فرمایید؛ در غیر این صورت به طور یقین در آغاز سال تحصیلی بحران قطعی کمبود معلم پیش آمده و تبعات جبران ناپذیر آن سراسر جامعه را درگیر خواهد کرد. بنابراین لازم است از هم اکنون تمهیدات لازم اندیشیده شود چرا که مدیریت در آن زمان بسیار دشوار خواهد بود. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16348

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس