×

چرا توفیقات سیاست خارجه را تبیین نمی‌کنیم؟

ما با هدایت و مدیریت رهبر معظم انقلاب و تصمیمات راهبردی نظام  به موفقیت‌های والایی دست یافتیم؛ چرا این موضوعات را برای افکار عمومی تبیین نمی‌کنیم. سطح مناقشات در مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری مربوط به سال‌های ۲۰۱۵ بوده است. به نظر بنده سطح بحث‌ها در مورد توفیقات سیاست خارجه کم‌لطفی به شهدای این حوزه بوده است و برای افکار عمومی حتی به اندازهٔ رسانه‌های غربی موفقیت‌های نظام مطرح نشده.

  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
  • ۰
  • چرا توفیقات سیاست خارجه را تبیین نمی‌کنیم؟

    به گزارش صبح مجلس، حسن قشقاوی نمایندهٔ دورهٔ دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیه رباط‌کریم در خصوص مباحث شده در مناظرات انتخاباتی چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار صبح مجلس گفت: یک نقدی که من به موافقین و مخالفین برجام همیشه داشته‌ام این است که فراتر از تنش‌های جاری هیچ اشاره‌ای به موفقیت و مدیریت ارزشمند نظام و رهبری در دستاوردهای هسته‌ای ندارند و این برای افکار عمومی تبیین نشده است که بالاخره ما به این سطح بالا از غنی‌سازی اورانیوم و دارابودن چرخهٔ کامل سوخت رسیده‌ایم. می‌توان گفت که در مورد موضوعاتی بحث می‌شود که واقعیت امر آن بسیار جلوتر از سطح بحث‌ها است.

    به عبارتی مباحث مطروحه مربوط به ده سال پیش است؛ باید توجه داشت که از فرایند استخراج از معادن اورانیوم، تبدیل اورانیوم به کیک زرد، تبدیل به گاز هیدرو فلوراید، تبدیل به اورانیوم غنی‌سازی شده تا عالی‌ترین سطح آن خود نکاتی بود که حتی در مناظرات انتخاباتی به آن اشاره نشد.

    وی افزود: طرف غربی بارها اشاره کرده است که ایران عالی‌ترین سطح غنی‌سازی را دارد؛ حتی بعد از اعلام صریح ما در خصوص عدم ساخت سلاح هسته‌ای مدعی هستند که اگر اراده این کار را داشته باشد کمتر از یک ماه زمان نیاز دارند. حالا شما بررسی کنید این موفقیت‌ها در کجای این مناقشات و مناظرات انتخاباتی بود.

    نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما با هدایت و مدیریت رهبر معظم انقلاب و تصمیمات راهبردی نظام  به موفقیت‌های والایی دست یافتیم؛ چرا این موضوعات را برای افکار عمومی تبیین نمی‌کنیم. سطح مناقشات در مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری مربوط به سال‌های ۲۰۱۵ بوده است. به نظر بنده سطح بحث‌ها در مورد توفیقات سیاست خارجه کم‌لطفی به شهدای این حوزه بوده است و برای افکار عمومی حتی به اندازهٔ رسانه‌های غربی موفقیت‌های نظام مطرح نشده.

    حسن قشقاوی گفت: همان‌طور که در بحث مقاومت، طوفان الاقصی و وعده صادق نشان داده شد که ایران و نیروهای مقاومت از بسیاری از مرزها و تحلیل‌ها عبور کردند و این موضوع به‌خوبی تبیین شد، این اتفاق در مورد سیاست خارجهٔ ایران رخ نداده است.

    وی افزود: در همین موضوع، روسیه ثابت کرد که جبههٔ غرب و ناتو نتوانست ارزش روبل را کاهش دهد و نتوانست منابع درآمدی دولت روسیه را کاهش دهد. یک بانوی مسلمان به‌عنوان رئیس بانک مرکزی روسیه با حمایت کامل آقای پوتین، جبههٔ اقتصادی غرب و ناتو که علیه آنها شکل‌گرفته بود را شکست داد، آیا فردی در این گزاره تردیدی دارد؟ اگر جمهوری اسلامی در حوزهٔ اقتصادی موفقیت کامل را همانند روسیه کسب نکرده است دولت‌ها و مجالس ادوار مختلف مقصر هستند.

    قشقاوی گفت: بر کسی پوشیده نیست که ما همواره باید به دنبال توافق و تعامل و تقویت و بهبود روابط با شرق و غرب باشیم؛ این به نفع منافع ملی ما است و از نظر موازنهٔ عدمی سلطهٔ شرق و غرب را نپذیریم و این موضوع را به‌خوبی مدیریت نماییم.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15591

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس