×

پیش‌بینی ناپذیری اقتصاد برای برخی رانت ایجاد کرده است

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش بینی ناپذیری اقتصاد برای برخی رانت ایجاد کرده است، تصریح کرد: رویکردهای اقتصادی باید به درستی در کشور طی شود و فعالان اقتصادی باید آینده فعالیت خود را به درستی مشاهده کرده و از امنیت اقتصادی مناسبی برخوردار باشند تا ادامه فعالیت آنها میسر شود.

  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
  • ۰
  • پیش‌بینی ناپذیری اقتصاد برای برخی رانت ایجاد کرده است

    به گزارش صبح مجلس؛ جبار کوچکی نژاد با اشاره به تاثیر مبحث پیش‌بینی پذیری در عرصه اقتصاد کشور، گفت: پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد به عنوان یک اولویت مهم و اساسی باید در دستور کار دولت ها قرار گیرد.

    نماینده مردم «رشت» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع میزان غیر قابل پیش‌بینی بودن تغییرات ماهانه و حتی هفتگی در بسیاری از ضوابط و قیمت‌ها مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده که باید برای ان تدابیری اندیشیده شود.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش بینی ناپذیری اقتصاد برای برخی رانت ایجاد کرده است، تصریح کرد: رویکردهای اقتصادی باید به درستی در کشور طی شود و فعالان اقتصادی باید آینده فعالیت خود را به درستی مشاهده کرده و از امنیت اقتصادی مناسبی برخوردار باشند تا ادامه فعالیت  آنها میسر شود.

    وی با بیان اینکه دولت باید نقطه پایانی بر مسیر پیش‌بینی ناپذیری اقتصاد بگذارد، ادامه داد: تنها با این سیاست است که شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان رشد خواهند کرد و در مسیر فتح بازارها و ظرفیت‌های موجود در منطقه شکوفا خواهند شد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این حال رفتار برخی دولت ها در اقتصاد قابل پیش‌بینی‌تر از سایر دولت ها  بوده است  و این دولت ها با اتخاذ سیاست‌های مسوولانه‌تر پولی و مالی و نیز پرهیز از ایجاد تنش‌ها در عرصه سیاست داخلی و بین‌المللی، ریسک‌ها و مخاطرات فعالیت اقتصادی را کاهش داده اند و به پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد کمک کرده اند.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش‌بینی پذیری اقتصادی می تواند تاثیرات زیادی بر رشد اقتصادی و حرکت رو به جلوی فرآیندهای اقتصاد در کشور داشته باشد که دولت چهاردهم نیز باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15928

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس