×

وزیر دادگستری دولت چهاردهم باید محبوبیت لازم را در بدنه قوه قضائیه داشته باشد

نماینده مردم تربت جام در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه وزیر دادگستری دولت چهاردهم باید دارای پیشینه قوی قضایی باشد و از محبوبیت لازم در بدنه قوه قضائیه اعم از قضات و پرنسل اداری برخوردار باشد.

  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
  • ۰
  • وزیر دادگستری دولت چهاردهم باید محبوبیت لازم را در بدنه قوه قضائیه داشته باشد

    به گزارش صبح مجلس؛ عثمان سالاری در مورد ویژگی‌های وزیر دادگستری دولت چهاردهم با یادآوری اینکه این وزیر تنها رابط میان سه قوه است، گفت: وزیر دادگستری تنها وزیری است که موافقت هر سه قوه را لازم دارد و رئیس جمهور از بین شخصیت های حقوقی که رئیس قوه قضائیه معرفی می کند حق انتخاب دارد.

    وی افزود: اختیاراتی برای وزیر دادگستری در قانون اساسی پیش بینی شده و اگر رئیس قوه قضائیه اختیارات مالی و اداری را به وزیر تفویض کند می تواند در ساختار اداری و اجرایی نقش ‌داشته باشد اما در وضعیت فعلی مهمترین مجموعه زیر نظر آن، سازمان تعزیرات حکومتی است البته یک سری معاونت ها هم دارد بنابراین وزیر دادگستری باید فردی باشد که پیشینه قوی قضایی داشته و محبوبیت لازم را در بین بدنه قوه قضائیه اعم از قضات و پرنسل اداری داشته باشد.

    نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخزر و صالح آباد در مجلس دوازدهم ادامه داد: وزیر دادگستری در عین حال باید بتواند در مورد مسائل و رخدادهایی که در کشور صورت می گیرد با رابطه حسنه ای که می تواند از طریق معاون پارلمانی خود با مجلس داشته باشد اثربخش و تاثیرگذار باشد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15910

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس