×

وجود رئیس‌جمهور پزشک روزنه امیدی برای ساماندهی حوزه بهداشت و درمان شهرهای کوچک

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دوازدهم، ضمن انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه تامین دارو در روزهای پایانی عمر دولت سیزدهم با ابراز خرسندی از وجود رییس‌جمهور پزشک در کشور از وی خواست تا جهت ارتقا کیفیت خدمات درمانی و ساماندهی بازار دارو ورود پیدا کند.

  • ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
  • ۰
  • وجود رئیس‌جمهور پزشک روزنه امیدی برای ساماندهی حوزه بهداشت و درمان شهرهای کوچک

    به گزارش صبح مجلس،عباس صوفی در تشریح جزییات تذکری که در صحن پیرامون کمبود داروهای حیاتی اعم از قرص وارفارین و آمپول انسولین در شهرهای کوچک داده بود، گفت: این داروها از جمله داروهای بیماری‌های خاص هستند که باید از همان شرکتی که از گذشته مصرف کرده‌اند همچنان مصرف کنند و تغییر آن مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می‌کند.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انسولین نیز به عنوان دارویی که بیماران باید به صورت روزانه مصرف کنند بسیار محدود در داروخانه‌های شهرهای کوچک توزیع می‌شود.

    وی یادآور شد: متاسفانه این مشکلات همچنان وجود دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل شرایط تغییر دولت، در این زمینه کوتاهی می‌کند.

    این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، در بیان سایر مشکلات موجود در حوزه سلامت این منطقه، تاکید کرد: ما باید توجه بیشتری به حوزه سلامت داشته باشیم چرا که با وجود اهمیتی که دارد اما رسیدگی به این حوزه بخصوص در زمینه بیمه‌ها و کیفیت ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان‌ها در این منطقه مغفول مانده است و نیاز است که به طور جدی پیگیر رفع این مشکل باشیم.

    وی افزود: متاسفانه در شرایط کنونی مردم از وضعیت نظام بهداشت و درمان هم به لحاظ کیفیت و هم کمیت رضایت ندارند و وزارت بهداشت نتوانسته است آنطور که در شأن مردم این کشور است به آنها خدمات‌رسانی کند.

    صوفی خاطر نشان کرد: البته همدان از جمله مناطقی است که کیفیت ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان در آن بهتر از سایر نقاط کشور است اما همچنان جای کار بیشتری نیاز دارد و انتظار ما از دولت جدید این است که براساس قانون اساسی خدمات حوزه بهداشت و درمان به طور کامل رایگان ارائه شود و این در حالی است که مردم نگران تامین دارو به ویژه برای بیماران خاص هستند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس دوازدهم، افزود: هم‌اکنون انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب که یک پزشک است، توجه ویژه‌ای به ساماندهی بازار دارو و ارتقاء کیفیت خدمات حوزه بهداشت و درمان همچنین ارتقا وضعیت معیشت و تامین رفاه کادر درمان داشته باشد. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15793

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس