×

همچنان امکان اصرار کمیسیون اجتماعی بر تعطیلی روز شنبه وجود دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تأیید خبر احتمال بررسی مجدد تعطیلی روز شنبه در این کمیسیون، گفت: حتی امکان دارد کمیسیون اجتماعی بر تعطیلی روز شنبه اصرار ورزد.

  • ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
  • ۰
  • همچنان امکان اصرار کمیسیون اجتماعی بر تعطیلی روز شنبه وجود دارد

    به گزارش صبح مجلس؛ علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میان‌دورود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تأیید گفته‌های عضو هیات رئیسه مجلس مبنی بر منتفی نشدن تعطیلی روز شنبه و بررسی مجدد آن در کمیسیون اجتماعی، عنوان کرد: طبق فرآیند قانونی در شرایط حاضر که لایحه با مخالفت هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام روبه‌رو شده است، لایحه به مجلس برگردانده می‌شود؛ هیئت رئیسه آن را به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع می‌دهد و مجدد بررسی می‌شود؛ بنابراین حتی امکان دارد ما در کمیسیون اجتماعی دوباره بر تعطیلی روز شنبه اصرار کنیم.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط موجود؛ لایحه باید دوباره در دستور کار کمیسیون قرار بگیرد و پس از اینکه نظر کمیسیون را گرفت مجدد باید فرایند طرح آن در صحن علنی مجلس طی و در صحن بررسی و رأی‌گیری شود. بنابراین هم حق کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی و هم صحن علنی مجلس است که دوباره راجع به تعطیلی روز شنبه اظهار نظر کند.

    بابایی کارنامی تصریح کرد: با توجه به اینکه لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر افزایش تعطیلات پایان هفته، یک بار فرایند طرح در صحن علنی مجلس را طی کرده و به تصویب رسیده، امکان پس گرفتن لایحه توسط دولت وجود ندارد و کمیسیون اجتماعی مجلس این را حق خود می‌داند درباره این موضوع اظهار نظر کند. باید منتظر ماند و دید کمیسیون اجتماعی و صحن علنی مجلس در مجموع چه نظر و تصمیمی راجع به تعطیلی روز شنبه یا پنجشنبه دارد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان با اشاره به اخبار نادرست برخی رسانه‌ها درباره تکمیل نشدن ظرفیت این کمیسیون، عنوان کرد: تعداد اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس کاملاً حد نصاب قانونی دارد؛ تنها به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در اولین جلسه کمیسیون، اعضای هیات رئیسه کمیسیون تعیین و انتخاب نشدند، که در اولین نشست آتی تصمیم‌گیری خواهد شد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15714

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس