×
محمد صالح جوکار:

هفت ساله شدن شوراهای شهر هنوز مشخص نیست

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: پیرامون 7 ساله شدن این دوره شوراهای شهر درصورتی که پیشنهادی مطرح شود، تصمیم‌گیری خواهیم کرد، درحال حاضر نمی‌توان نظر قطعی در این باره داد.

  • محمدامین سالاری
  • ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
  • ۱
  • هفت ساله شدن شوراهای شهر هنوز مشخص نیست

    به گزارش صبح مجلس؛ محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح‌ مجلس، پیرامون هفت ساله شدن دوره فعلی شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: تاکنون هیچ طرح و لایحه‌ای در رابطه با هفت ساله شدن شوراهای اسلامی شهر و روستا به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع داده نشده است.

    وی با اشاره به اینکه درصورت وصول ظرح هفت ساله شدن شوراهای شهر این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد، ادامه داد: قانونی که پیش از این درباره انتخابات شوراهای شهر و روستا تصویب شده همچنان پابرجاست یعنی این دوره چهار ساله به اتمام خواهد رسید و دوره بعدی شوراها به صورت سه ساله خواهد بود.

    جوکار بیان کرد: درحال حاضر در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در دستور کار قرار دارد اما به بررسی نحوه برگزاری انتخابات شوراها در سال آینده پرداخته‌‌ایم، درواقع این بحث وجود دارد که انتخابات شوراها به صورت سراسری برگزار شود و یا این اختیار داده شود تا انتخابات را در بازه زمانی شش تا هفت هفته به صورت استانی برگزار کنیم.

    رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: پیرامون هفت ساله شدن این دوره شوراهای شهر نیز در کمیسیون درصورتی که پیشنهادی مطرح شود بررسی کارشناسی انجام داده و تصمیم‌گیری خواهیم کرد، بنابراین درحال حاضر نمی‌توان نظر قطعی در این باره داد.

    گفتنی است؛ اخیرا موضوع هفت ساله شدن این دوره شوراهای شهر و روستا مطرح شده تا در سال ۱۴۰۴ انتخابات شوراها برگزار نشود. درواقع این اقدام به منظور هزینه‌های برگزاری انتخابات و کوتاه بودن دوره بعدی (سه سال) مطرح شده است.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16562

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس