×

مجلس در مورد افزایش دوره خدمت شوراهای شهر و روستا تصمیم‌گیری می‌کند

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: درباره تغییر در زمان دوره خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا تصمیم با مجلس شورای اسلامی است و شورای عالی استان‌ها در این باره فقط می‌تواند طرح پیشنهادی ارائه بدهد.

  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
  • ۰
  • مجلس در مورد افزایش دوره خدمت شوراهای شهر و روستا تصمیم‌گیری می‌کند

    به گزارش صبح مجلس؛ حجت الاسلم علیرضا سلیمی با اشاره به خبر ارسال طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس در باره افزایش زمان خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره ششم به هفت سال گفت: درباره تغییر زمان خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا تصمیم با مجلس است و شورای عالی استانها در این باره فقط می تواند طرح بدهد.

    سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر موافقت یا مخالفت مجلس با این طرح اظهار داشت: شورای علی استانها باید استدلال خود در باره افزایش مدت زمان خدمت شوراهای دوره ششم به هفت سال را برای نمایندگان بیان کند و به تشریح دلایل خود در این باره بپردازد تا نمایندگان را برای تصویب چنین طرحی متقاعد کند.

    وی افزود: طبق قانون اساسی مجلس نمی تواند در باره تغییر زمان دوره های مختلف مجلس و ریاست جمهوری تصمیم‌گیری کند اما در باره شوراهای شهر و روستا این گونه نیست و پیش از این هم مجلس تصمیماتی در این باره داشته است و به عنوان نمونه دوره خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم با مصوبه مجلس به شش سال افزایش یافت.

    مجلس هشتم شورای اسلامی، قانونی را با عنوان «قانون تجمیع انتخابات دوره چهارم شورای اسلامی با دوره یازدهم ریاست‌جمهوری» به تصویب رساند و سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران عملا شش‌ساله شد. این قانون مقرر می‌کرد انتخابات دوره چهارم شوراها که قرار بود در سال ۹۰ برگزار شود، به سال ۹۲ موکول شود./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15392

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس