×
سید علی یزدی خواه:

شکل‌گیری کمیسیون فرهنگی نیازمند توجه هیات رئیسه

وی با اشاره به عدم شکل‌گیری کمیسیون فرهنگی در شرایطی که دیگر کمیسیون‌های تخصصی چندین جلسه رسمی تشکیل داده و دستور کار خود را پیش برده‌اند، عنوان کرد: از هیات رئیسه مجلس خواهش می‌کنم که به عنوان مسئول تمشیت و تدبیر مجلس با جدیت و عنایت بیشتری نسبت به تکمیل اعضای کمیسیون‌هایی مانند فرهنگی و حقوقی و قضایی که هنوز اعضای آن تکمیل نشده اقدام کنند.

  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
  • ۰
  • شکل‌گیری کمیسیون فرهنگی نیازمند توجه هیات رئیسه

    به گزارش صبح مجلس؛ سید علی یزدی خواه، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست غیررسمی این کمیسیون خبر داد و گفت: امروز (یکشنبه ۳۱ تیرماه) دومین جلسه غیررسمی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل شد. تعداد اعضای این کمیسیون تاکنون به ۱۲ نفر رسیده است که با عدد مصوبات آئین‌نامه داخلی مجلس که باید هر کمیسیون ۲۳ نفر عضو داشته باشد، فاصله معناداری دارد. البته اگر تعداد اعضا به ۱۷ نفر هم برسد، اکثریت دو سوم رای را داریم و می‌توانیم انتخابات و دیگر کارها را تنظیم کنیم و پیش ببریم.

    وی با اشاره به عدم شکل‌گیری کمیسیون فرهنگی در شرایطی که دیگر کمیسیون‌های تخصصی چندین جلسه رسمی تشکیل داده و دستور کار خود را پیش برده‌اند، عنوان کرد: از هیات رئیسه هیات رئیسه مجلس خواهش می‌کنم که به عنوان مسئول تمشیت و تدبیر مجلس با جدیت و عنایت بیشتری نسبت به تکمیل اعضای کمیسیون‌هایی مانند فرهنگی و حقوقی و قضایی که هنوز اعضای آن تکمیل نشده اقدام کنند.

    یزدی‌خواه با اشاره به صرف نامناسب وقت کمیسیون فرهنگی در شرایط عدم شکل‌گیری رسمی آن، گفت: با ادامه این شرایط به موضوعات اساسی حوزه فرهنگ نمی‌رسیم. در حال حاضر چند طرح نیمه‌تمام مانند لایحه باشگاه‌داری که برای حوزه ورزش کشور لازم است در دستور کار کمیسیون فرهنگی داریم. در بخش میراث فرهنگی و گردشگری یک سری قوانین نا معتبر و منسوخ داریم که باید در راستای تنقیح قوانین در مجلس ملغی اعلام شود. همچنین تفاهم‌نامه‌های همکاری‌های فرهنگی با کشورهای خارجی در دستور کار کمیسیون است و باید زودتر کارهای آن به سامان برسد.

    وی با بیان اینکه برنامه‌های دیگر اینچنینی هم در دستور کار کمیسیون فرهنگی است، ادامه داد: با توجه به اینکه ما در این کمیسیون به همراه نهادهای فرهنگی و انقلابی باید نظارت تخصصی بر سه وزارتخانه بزرگ داشته باشیم استدعا می‌کنم نمایندگانی که هنوز کمیسیون‌شان تثبیت نشده است التفات بیشتری به این کمیسیون داشته باشند.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی یکی از کمیسیون‌هایی بود که در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۳ با بیشترین ارقام ریالی برای توزیع دستگاهی مواجه بود؛ بنابراین این کمیسیون هم به لحاظ فرهنگی، هم به لحاظ اعمال نظارت‌های قانونی و هم به لحاظ کارامدی، می‌تواند بسیار پرکار، فعال و اثرگذار باشد. خواهشم این است نمایندگانی که کمیسیون انتخاب نکرده‌اند ما را مفتخر به حظور خود در این کمیسیون مهم کنند.

    یزدی‌خواه در پایان گفت: از آقای حاجی‌بابایی، نایب رئیس اول مجلس هم خواهش می‌کنم در راستای قانونی شدن حد نصاب کمیسیون فرهنگی مجلس جدیت بیشتری به خرج دهند و عنایت بیشتری مبذول بفرمایند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16034

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس