×

رفع موانع کسب وکارهای نوپا در دستور کار مجلس است

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت همه جانبه به ویژه در حوزه قانون‌گذاری و رفع موانع کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان در دستور کار مجلس است.

  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
  • ۰
  • رفع موانع کسب وکارهای نوپا در دستور کار مجلس است

    به گزارش صبح مجلس، امید کریمیان روز سه شنبه در بازدید از پاویون پارک علم و فناوری کردستان در نمایشگاه الکامپ ۲۷ در تهران اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت عتف و مسئولان دستگاه‌های مختلف به منظور رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای فناور، استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند و این مهم با جدیت پیگیری می شود.

    وی افزود: اگر خواهان اقتصادی پویا و پیشرو باشیم، باید حمایت‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، نوآور و خلاق را توسعه بخشیم.

    نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌نیازهای توسعه فناوری‌های نوین، تصویب قوانین جدید متناسب در این حوزه و تسهیل‌گری در ایجاد و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری و فناوری‌های نوین است.

    کریمیان ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های قبل تکیه اقتصاد کشور به درآمد حاصل از فروش نفت بود، اکنون حرکت به سوی اقتصاد مبتنی بر دانش در دستور کار است.

    وی گفت: نمایشگاه الکامپ نشان از ظرفیت‌های بالای کشورمان در حوزه اقتصاد دانش بنیان و درآمدزایی این شرکت‌ها دارد که به نوبه خود می‌تواند کشور را تا حدود بسیاری از تکیه بر اقتصاد نفتی بی‌نیاز کند.

    نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که اقتصاد دانش‌بنیان در کردستان در حال شکل‌گیری است، گفت: با توجه به کمبود زیرساخت‌های صنعتی در استان کردستان، حرکت به سوی اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند موجب ارتقای جایگاه استان در اقتصاد مبتنی بر خلاقیت، فناوری و نوآوری شود.

    نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: زیست بوم نوآوری و فناوری در کردستان بسیار جوان است و با سرمایه‌گذاری در این حوزه و بهره‌گیری از توان جوانان نوآور و خلاق و صاحبان ایده در این استان می‌توانیم شاهد توسعه اقتصادی استان باشیم.

    به گفته کریمیان، اقتصاد دیجیتال، گردشگری، گیاهان دارویی و صنایع دستی ظرفیت‌هایی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به نیروی انسانی فعال، خلاق و نوآور می‌توان از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را به عمل آورد.

    وی با اشاره به تشکیل فراکسیون شرکت‌های دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: با توجه به اهمیت حوزه عملکرد شرکت‌های خلاق مجلس شورای اسلامی آماده است تا نام این شرکت‌ها را نیز در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد و این امر می‌تواند حمایت‌های مورد نیاز فعالان صنایع نرم و خلاق کشور را فراهم کند و به توسعه‌ منطقه‌ای اقتصاد در کشور کمک کند. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15403

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس