×

رأی ممتنع در مجلس نباید داشته باشیم

نمایندهٔ مردم مشهد و کلات: شعارم این است که مجلس دوازدهم باید مجلسی انقلابی، تحول‌خواه، تحول‌آفرین و تمدن‌ساز باشد.

  • ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
  • ۰
  • رأی ممتنع در مجلس نباید داشته باشیم

    به گزارش صبح مجلس؛ احسان عظیمی‌راد نمایندهٔ مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار صبح مجلس در خصوص اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: اولویت شخص خودم هم در کمیسیون آموزش و تحقیقات هست و هم در کمیسیون انرژی و هم کمیسیون صنعت و معدن. در این کمیسیون‌ها موضوعات متنوعی قابل‌پیگیری است؛ ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات حوزهٔ معلمین عزیز و آموزش‌وپرورش را داریم، سند تحول را داریم که مجلس باید به دولت در اجرای دقیق‌تر کمک بکند. در واقع این سند تحول ابعاد گوناگون دارد، از حوزهٔ زیرساخت لجستیکی، سخت‌افزاری تا دانشگاه فرهنگیان تا جذب نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش تا عدالت آموزشی در مدارس غیرانتفاعی و دولتی و همهٔ اینها می‌تواند در راستای خود پیگیری شود که ان‌شاءالله اولویت‌های کاری ما باشد.

    وی در ادامه افزود: نکتهٔ دوم بحث دانشگاه‌ها است، ما در دانشگاه‌ها و مجموعه‌های آموزش عالی واقعاً دچار چالش‌های جدی هستیم، حضرت آقا در آبان سال گذشته خطاب به نخبگان فرمودند که دانشگاه‌های ما باید مسئله‌محور باشند، یکی از رویکردهای ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات این خواهد بود که به این سمت حرکت کنیم، یعنی به‌نوعی ریل حرکت وزارت علوم را ان‌شاءالله تنظیم کنیم، با تدوین آیین‌نامه‌ها یا اصلاح آن که دانشگاه‌های ما به سمت مسئله‌محوری حرکت کنند.

    عظیمی‌راد گفت: نکته سوم بحث حوزهٔ علم و فناوری است، حوزهٔ دانش‌بنیان‌ها است، من اعتقاد دارم در کشورمان درست است که حدوداً ده‌هزار شرکت دانش‌بنیان داریم؛ اما چقدر توانستیم از آنها حمایت کنیم و آیین‌نامه‌های حمایتی چقدر توانسته به معنای واقعی کمک بکند؟ ما قانون جدید تولید دانش‌بنیان را در مجلس یازدهم داریم که قانون خیلی خوب است؛ اما چقدر توانسته اجرا شود؟ شرکت‌ها گله دارند، بسیاری از شرکت‌ها در اجرای قانون دچار مشکل هستند، بنابراین ما باید این را در قالب نظارتی مجلس انجام دهیم. در حوزهٔ صنایع و معادن هم همین‌طور است، ما در حوزهٔ صنعت واقعاً دچار چالش‌های جدی هستیم، تمامی مواردی که عرض می‌کنم مسیر رشد تولید است که حضرت آقا در نام‌گذاری شعار مبتنی بر این است.

    نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: نکتهٔ آخر در حوزهٔ انرژی است، ما در کشور مشکلات عدیده‌ای در بحث انرژی داریم، در عدم تراز لازم یا هم‌ترازی.

    عظیمی‌راد با اشاره به خلاصه‌نشدن رسالت کاری نماینده به موارد محدود افزود: من اعتقاد دارم ممکن است ما در مجلس دوازدهم که قطعاً مسائل فرهنگی هم خواهیم داشت، مانند حوزه رسانه و فضای مجازی و مسائل حوزه خبرنگاران عزیز و مسائل معیشت آنها، بشخصه آماده هستم با استفاده از بدنه‌های نخبگانی و مشورتی چه در حوزه انتخابیهٔ خودم و چه در تهران و جاهای مختلف بتوانیم ان‌شاءالله نسبت به همهٔ این موضوعات موضع واقعاً درست داشته باشم.

    وی با اشاره به آرای ممتنع برخی نمایندگان به طرح‌ها و لوایح گفت: من خودم بشخصه معتقدم که ما رأی ممتنع در مجلس نباید داشته باشیم، یک نماینده باید توانا و فعال حضور داشته باشد و از بدنه‌های نخبگانی استفاده کند، باید نسبت به هر موضوعی که مطرح می‌شود نظر موافق داشته یا و با دلیل نظر مخالف، نمی‌شود ما بگوییم ما نتوانستیم به جمع‌بندی برسیم و ممتنع اعلام بکنیم، ان‌شاءالله در طول دوره تلاش می‌کنم که حتی یک رأی ممتنع ندهم.

    نماینده مردم مشهد و کلات در ادامهٔ بحث اولویت‌های مجلس دوازدهم افزود: قطعاً اولویت اقتصادی یعنی معیشت مردم است، من شعارم این است که مجلس دوازدهم باید مجلسی انقلابی، تحول‌خواه، تحول‌آفرین و تمدن‌ساز باشد، اگر این مجلس به این سمت حرکت کند دغدغهٔ مردم می‌شود دغدغهٔ اولش، یعنی روزی نیست که ما در مجلس داشته باشیم و موضوعی در جامعه اتفاقی بیفتد اما نماینده‌ها خواب باشند، نماینده می‌تواند فریاد رسای مردم باشد، واقعاً مجلس برای مردم باشد، به نفع مردم و انقلاب باشد، ما در این دورهٔ جدید تمام تلاش این است که ان‌شاءالله به این شکل بتوانیم عمل کنیم.

    وی در خصوص حمایت برخی از نمایندگان از نامزدهای ریاست‌جمهوری گفت: من حقیقتاً خودم این کار رو نکردم و مخالف این قضیه هستم، علت آن این است که الان بحث دولت را داریم، طبیعتاً مجلس در بُعد وظیفهٔ نظارتی می‌خواهد کارش را انجام دهد، خب اگر ما از فلان کاندیدا حمایت کنیم، فرض کنیم آن نامزد رأی نیاورد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ با یک فرد دیگر باید نمایندگان مجلس برای دولتی کار کنند که اصلاً از همان ابتدا عملاً حمایت نکردیم، نکتهٔ دوم آمدیم آن کاندیدا هم رأی آورد، وظیفهٔ نظارتی را چگونه می‌خواهیم انجام دهیم؟ دولتی که خودمان حمایت کردیم رأی آورده قاعدتاً نمی‌توانیم خیلی مخالفت کنیم، لذا من فکر می‌کنم نکته‌ای که حضرت آقا در انتخابات مختلف فرمودند که به مردم کمک کنیم در انتخاب اصلح، باید شاخص‌ها را در واقع برجسته کنیم؛ نظر من این است که در جایگاه یک نماینده این نیست که از نامزدی حمایت کند؛ چون وظایفش رو واقعاً دچار خدشه می‌کند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=14951

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس