×
بجارزهی:

ثمرات پیشرفت و توسعه اقتصادی چابهار برای کل کشور است

نماینده چابهار، نیک‌شهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد گفت : امیدوارم دولت جدید بتواند ظرفیت‌های بالقوه سواحل مکران را احیا کند.

  • فهیمه رضایی
  • ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
  • ۰
  • ثمرات پیشرفت و توسعه اقتصادی چابهار برای کل کشور است

    به گزارش خبرنگار صبح مجلس، روز گذشته مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت : «باید تولید را از تهران بیرون ببریم، به دریا نزدیک کنیم، جایی که تامین آب و برق آن در آینده مشکل نباشد، محلی که ترانزیت مواد اولیه صادرات محصولات با حداقل هزینه و زمان انجام شود.»

    ثمرات پیشرفت و توسعه اقتصادی چابهار برای کل کشور است

    متنی که با استقبال کارشناسان و اقتصاددانان روبه‌رو شد. یکی از اقتصاددانان در این خصوص نوشت: «همین یک خط مى‌تواند ایده مرکزى دولت چهاردهم باشد و از سیاست‌خارجى تا سیاست صنعتى آن را جهت دهد.» اقتصاددان دیگری هم نوشت: «این ایده، یک تحول اساسی است که می‌تواند موتور رشد یک دهه آینده کشور شود. راه آن نیز توسعه مکران است. قدم اول نیز حمایت همه‌جانبه دولت از تاسیس شهر جدید مکران مرکزی است.»
    از همین رو برای بررسی بیشتر ظرفیت‌های این منطقه با محمد انور بجارزهی نماینده چابهار، نیک‌شهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت‌و‌گو کردیم.

    بجارزهی با بیان اینکه حوزه چابهار به لحاظ اقتصادی و اجتماعی مهم و استراتژیک است، گفت: چابهار نقطه شروع تحول اقتصادی شرق کشور است. چابهار-میلک و چابهار-سرخس دو نقطه مهم اقتصادی هستند که میتواند نه تنها چابهار، بلکه محور شرق کشور را با ۶ میلیون اشتغال متحول کند.

    نماینده چابهار ادامه داد: ایجاد ۶ میلیون شغل اغراق نیست، ظرفیت تخلیه و بارگیری سازمان بنادرکشتیرانی ما در حال توسعه است و به ۵/۴ الی ۵ میلیون تن رسیده و می تواند به ۸ الی ۱۲ میلیون تن هم برسد و این به معنای ظرفیت تخلیه و بارگیری عالی از مبدا چابهار به افغانستان و از آنجا به آسیای میانه،کل اروپا و کل دنیا است.

    او به مزایای گردشگری این منطقه نیز اشاره و تصریح کرد: از منظر گردشگری چابهار با مناطق بکر و فوق العاده از جمله دریای بزرگ، کوه‌های مریخی، گِل فشان و بنادر متعددی که دارد مهم ترین نقطه بندری گردشگری کشور است.

    بجارزهی ادامه داد : مقام معظم رهبری نسبت به توسعه سواحل مکران تاکیدات ویژه‌ای دارند و امیدوارم دولت جدید بتواند ظرفیت‌های بالقوه سواحل مکران را احیا و آنان را باالفعل بدل کند. برای این مهم لازم است عوامل مختلفی چون به کار گیری نیروی انسانی خبره و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به صورت ویژه در نظر داشته باشند تا بتواند به مسیر رشد و پیشرفت اقتصادی چابهار کمک کند.

    نماینده چابهار، نیک‌شهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در پایان گفت : چابهار با ۱۵۰ هزار نفر و ۶ شهرستان آن ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد ولی موقعیتی دارد که میتواند برای ۶ میلیون نفر اشتغال زایی کرده و کشور را متحول کند. و باید توجه داشت که پیشرفت چابهار تنها پیشرفت و توسعه اقتصادی چابهار نیست بلکه برای کل کشور رشد و توسعه را به همراه دارد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16115

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس