×

به نوبه خودم از بانک ملی به خاطر این اقدام تشکر می‌کنم

حسین زهی: بانک ملی اقدام خوبی را انجام داد و امیدواریم از سایر ورزشکاران هم حمایت کند

  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
  • ۰
  • به نوبه خودم از بانک ملی به خاطر این اقدام تشکر می‌کنم

    به گزارش صبح مجلس، حسین یزدانی (کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد)، امیرحسین زارع و امین میرزازاده، سه تن از قهرمانان ورزش کشتی که به تازگی مدال طلای‌های بازی‌های آسیایی و همینطور نقره و طلای مسابقات جهانی کشتی در صربستان را کسب کرده بودند، طی عقد تفاهم‌نامه‌ای میان بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک ایرانی و فدراسیون کشتی به استخدام این بانک در آمدند و در مراسمی که در نظر گرفته شده بود، هدایایی را هم در حضور مدیرعامل و عضو هیات مدیره این بانک دریافت کردند. این سه قهرمان کشتی قرار است در بخش تربیت بدنی بانک ملی فعالیت کنند.

    این اقدام یکی از خواسته‌های ورزشکاران طی سالیان گذشته بود که برخی از سازمان‌های و وزارتخانه‌ها به صورت جسته و گریخته برای برخی از قهرمانان اقداماتی را انجام دادند اما هیچ گاه اقدامی هدفمند و اصولی صورت نگرفت تا اینکه در دیدار اخیر ورزشکاران با رئیس جمهور این خواسته مجدد طرح شد که آیت‌الله رئیسی اعلام کرد این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت و چندی بعد بانک ملی به بخشی از خواسته قهرمانان یعنی سه قهرمان برجسته کشتی جامه عمل پوشاند و وعده اتفاقات بزرگتر و بیشتری از زبان مدیرعامل این بانک در قالب تفاهم نامه با فدراسیون کشتی داده شد.

    اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی و دبیر دوم فراکسیون ورزش در گفتگو با خبرنگار صبح مجلس با ستایش از اقدام بانک ملی گفت: ورزش آماتوری یک عمری در حدود هفت الی هشت سال دارد. ورزشکاران که سفیران ما در عرصه ورزش هستند و پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته می‌کنند، نیازمند طرح‌های تشویقی هستند. به همین دلیل به نوبه خودم از اقدام بانک ملی تقدیر و تشکر می‌‌کنم چرا که باعث بالارفتن انگیزه ورزشکاران می‌شود که بتوانند مدال‌های جهانی و آسیای را کسب کنند و دغدغه آن‌ها در آینده برطرف شود. به نظرم کار پسندیده‌ای بود که بانک ملی به عنوان نماینده دولت انجام داد و امیدوارم سایر بانک‌ها و بخش‌های اقتصادی هم این کار را انجام دهند.

    وی با اشاره به سایر ورزشکاران و قهرمانان که در بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شدند اضافه کرد: نباید فقط کشتی را دید. باید بقیه قهرمان‌ها را هم مدنظر قرارداد که زحمت می‌کشند و پرچم کشورمان را بالا می‌برند و امیدوارم نهادهای دولتی و خصوصی به این بخش‌ها هم ورود کنند.

    به طور کلی به جز رشته‌های تیمی پردرآمد مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال و حتی رشته‌هایی مانند کبدی (که بخش عمده ورزشکاران به عنوان لژیونر در آن شاغل هستند) سایر رشته‌های انفرادی نیازمند داشتن پشتوانه‌ای برای تامین معاش خانوادگی خود هستند و همواره این دغدغه با ورزشکاران و قهرمانان نامدار است.

    حسین‌زهی، دبیر دوم فدراکسیون ورزش با اشاره به دغدغه این ورزشکاران که نیازمند حمایت بخش خصوصی و دولتی هستند گفت: وزارت ورزش و جوانان در گذشته قهرمانان قبلی ما را به عنوان کارمند جذب کرده بودند و بنگاه اقتصادی هم می‌تواند این کار را انجام دهد. طبق قانون بنگاه اقتصادی هم می‌تواند این کار را انجام دهد. ورزشکاران می‌توانند به عنوان پرسنل در این بخش‌ها فعالیت کنند و بنگاه‌ها هم از این طریق از پرداخات مالیات معاف می‌شوند.

    در گذشته بانک‌ها به خصوص بانک ملی در رشته‌هایی مانند فوتبال تیمداری می‌کردند اما امروزه این رویه را کنار گذاشتند و به حمایت از چهره‌ها می‌پردازند. این نماینده مجلس در واکنش به تاثیرگذاری رویه کنونی گفت: به نظرم سرمایه‌گذاری در بخش حرفه‌ای برای نهادهای دولتی مفید نیست و به صلاح بنگاه‌های دولتی نیست. در گذشته بانک ملی از پرسنل خود استفاده می‌کرد و تیمی را تشکیل داده بود که بعدا در بخش حرفه‌ای به مشکل خوردند. به نظرم جذب ورزشکاران بهتر از این است که خودشان تیمداری کنند.

    نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت سرمایه گذاری بانک‌ها و به خصوص اعطای تسهیلات به قهرمانان برای توسعه ورزش و ایجاد امکان ورزشی پیشرفته برای برگزاری اردوهای تیم‌های حرفه‌ای و درآمدزایی از این طریق گفت: همانطور که بانک‌ها در بخش‌های عمرانی ورود می‌کنند، طبق ماده ۵۶ قانون می‌توانند در ساخت استادیوم‌ها و امکان ورزشی تسهیلاتی را اعطا کنند یا سرمایه گذاری کنند و به مرور زمان تسهیلات خود را پس بگیرند. به نظرم بانک‌ها می‌توانند در این زمینه به وزارت ورزش و جوانان کمک کنند.

    حسین زهی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام بانک ملی می‌توانند از سوی سایر نهادهای دولتی و خصوصی و همینطور بانک‌های دیگر و بخش پتروشیمی و نفت و گار ادامه یابد؟ گفت: بله قطعا این روند می‌تواند ادامه یابد و مجلس هم از این قضیه حمایت می‌کند چرا که بخشی از دغدغه ورزشکاران و مدال آوران برطرف خواهد شد. بانک ملی اقدام خوبی را انجام داد و امیدواریم از سایر ورزشکاران هم حمایت کند. ورزشکاران در بخش اشتغال نیازمند توجه نهادها هستند. به نظرم نهادها و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند فراخوان بدهند و ورزشکاران را با مصاحبه هم جذب کنند که در نهایت منجر به افزایش انگیزه و برطرف شدن دغدغه ورزشکاران شود. من به نوبه خودم از بانک ملی به خاطر این اقدام تشکر می‌کنم و امید دارم از این ورزشکاران هم برای توسعه ورزش استفاده شود.

     

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11687

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس