• امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024

برخی از داوطلبان حتی خانواده‌شان آنها را به عنوان رجل سیاسی قبول ندارد

  • کد خبر : 15209
  • شنبه 19 خرداد 1403 - 15:34
برخی از داوطلبان حتی خانواده‌شان آنها را به عنوان رجل سیاسی قبول ندارد
کسانی که تا پیش از این می‌گفتند اختیارات رئیس جمهور به اندازه یک آبدارچی هم نیست، دروغی بیش را مطرح نمی‌کردند و آنها تنها می‌خواستند ناکارآمدی خود را با این حرف‌ها جبران کنند.

به گزارش صبح مجلس؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: صف بلند ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نشان داد کسانی که تا پیش از این می‌گفتند اختیارات رئیس جمهور به اندازه یک آبدارچی هم نیست، دروغی بیش را مطرح نمی‌کردند و آنها تنها می‌خواستند ناکارآمدی خود را با این حرف‌ها جبران کنند.

وی اضافه کرد: همان‌هایی که چنین حرف‌هایی را می‌زنند در انتخابات ثبت نام کردند و این نشان می‌دهد که آنها فقط به دنبال دادن آدرس غلط بودند و اکنون هم به خاطر اختیارات وسیع رئیس جمهور به میدان آمده و ثبت نام کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های یک رجل سیاسی از دیدگاه قانون اساسی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور این است که جزو رجل سیاسی باشد بدان معنا که حداقل وقتی مردم نام او را می‌شنوند به ذهن آنها این موضوع متبلور شود که آن فرد در حد رئیس جمهور است؛ چنین فردی می‌تواند برای کشور نقش آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: جلیلی و پزشکیان به دور دوم رفتند/ انتخابات به دور دوم رفت

سلیمی اضافه کرد: در چنین شرایطی شاهد صف بلند ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری بودیم که در میان آنها کسانی ثبت نام کرده‌اند که حتی خانواده‌شان آن فرد را به عنوان رجل سیاسی قبول ندارند؛ موضوعی که حتی یکی از این آقایان هم به آن اعتراف کرد.

وی با تاکید بر این‌که رجل سیاسی یک معنا و مبنای خاصی در قانون اساسی دارد، تصریح کرد: رجل سیاسی در مسئولیت‌های مختلف همچون نمایندگی مجلس شورای اسلامی، استانداری و فرمانداری یک معنا و برای رئیس جمهور یک معنای دیگر دارد. کسی که قرار است به عنوان رجل سیاسی برای ریاست جمهوری شناخته شود، حداقل باید در بین عامه مردم به عنوان فردی لایق شناخته شده که در حد جایگاه ریاست جمهوری باشد./ پایان پیام

 

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.