×

بدنه سازمان سنجش با توجه به رخنه متخلفان نیاز به پاکسازی دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید متخلفان کنکور سراسری به اشد مجازات محکوم شوند، گفت: بطور کلی در بدنه سازمان سنجش افرادی هستند که با ارتباطات ناسالم زمینه را برای ورود تخلفات و خیانت‌ها فراهم می‌کنند، بی تردید سازمان سنجش نیاز به پاکسازی بیشتری دارد.

  • ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
  • ۰
  • بدنه سازمان سنجش با توجه به رخنه متخلفان نیاز به پاکسازی دارد

    به گزارش صبح مجلس؛ عبدالوحید فیاضی در مورد جریمه بین ۱ تا ۵ سال حبس برای متخلفان کنکور، گفت: در واقع فروش سوالات کنکور ظلم در حق تمام داوطلبان در جامعه ایرانی است؛ زمانی که سارقی اقدام به سرقت می‌کند تنها حق یکنفر یا گروهی به تاراج می‌رود اما در شرایطی که سرقت سوالات کنکور رخ می‌دهد دزدی در حق کل ملت ایران است و حق عموم جامعه پایمال خواهد شد، بی‌تردید این مسئله تبعات بلند مدتی به دنبال خواهد داشت.

    نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناامنی در کنکور سراسری منجر به ناامیدی و یاس در جامعه علمی و نخبگانی کشور می‌شود، افزود: بسیاری از جوانان آینده خود را برای چنین روزی گذاشته‌اند اما با تقلب و فروش سوالات بی‌تردید اعتماد و امید خود را نسبت به سازمان‌های رسمی کشور از دست می‌دهند.

    مجازات سنگین برای متخلفان کنکور 

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید متخلفان کنکور سراسری به اشد مجازات محکوم شوند، یادآور شد: اگر مجازات‌های سنگین برای متخلفان آزمون سراسری در نظر گرفته شود دیگر شاهد چنین تخلفاتی نخواهیم بود به اعتقاد بنده سازمان سنجش باید اصلاحیه را از بدنه خود آغاز کند.

    نماینده مردم در مجلس دوازدهم تاکید کرد: بطور کلی در بدنه سازمان سنجش افرادی هستند که با ارتباطات ناسالم زمینه را برای ورود تخلفات و خیانت‌ها فراهم می‌کنند، قطعا سازمان سنجش نیاز به پاکسازی بیشتری دارد.

    فیاضی ضمن ارائه راهکار در این زمینه، گفت: در واقع باید از راهکارهای پیشرفته تری برای کنترل، نظارت و امنیت کنکور سراسری استفاده کرد تا داوطلبان با اطمینان خاطره بیشتری در جلسات آزمون سراسری حضور پیدا کنند و با انتخاب افراد کار آمد و متعهد در سازمان سنجش شاهد تکرار این مسائل نباشیم.

    نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از سوالات کنکور که به فروش می‌رسد در رشته‌های پر متقاضی همچون پزشکی بوده که از توجه بیشتری برخوردار هستند و رقابت زیادی در آنها شاهد هستیم./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15711

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس