×

اکثر خدمات دندان‌پزشکی مراکز شهری و روستایی دولتی کشیدن دندان است

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه بار همه نابسامانی‌های اجتماعی به بهداشت و درمان کشور تحمیل می‌شود یادآور شد که ۶ تا ۷ میلیون دیابتی در کشور داریم که بیماری کمتر از ۲۰ درصد آنها کنترل می‌شود و باید برای بحث درمان، اهرم های تشویقی و تنبیهی قرار دهیم.

  • ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
  • ۰
  • اکثر خدمات دندان‌پزشکی مراکز شهری و روستایی دولتی کشیدن دندان است

    به گزارش صبح مجلس؛ حسین عبدلی با بیان اینکه بحث بهداشت و سلامت در سیاست گذاری ها به خوبی تفهیم نشده است، گفت: خسارت آلودگی هوا بر سلامتی مردم تهران و وزارت بهداشت بسیار بالا است و در واقع عوارض این بی توجهی‌ها متوجه وزارت بهداشت می شود.

    وی افزود: اگر راننده ای به انجام معاینه چشم پزشکی بی توجهی و تصادف کرده و ۱۰ نفر را بکشد یا قطع نخاع کند هزینه های زیادی به وزارت بهداشت تحمیل می شود و در واقع بار همه نابسامانی‌های اجتماعی به بهداشت و درمان کشور تحمیل می شود.

    عبدلی یادآور شد: مقوله پیشگیری به طور کلی فراموش شده و به صورت جدی نیاز است برای بحث درمان اهرم های تشویقی و تنبیهی قرار دهیم به عنوان مثال بیمه به فردی که به دیابت مبتلا است و نکات بهداشتی و مسائل تغذیه ای را رعایت می کند نباید با کسی که نسبت به این مسائل بی تفاوت است به طور مساوی خدمات ارائه کند و پرداخت ها هم نباید یکسان باشد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کمیسیون باید فعال تر از قبل به مسائل خاص و مهم بپردازد، گفت: موضوع بهداشت دهان و دندان در کشور مغفول مانده است؛ مردم مراقبت لازم را از دندان هایشان ندارند و از سویی هزینه های دندان پزشکی بسیار بالا است و بیمه ها هم حمایت چندانی ندارند و اکثر خدمات دندان پزشکان مراکز شهری و روستایی دولتی کشیدن دندان است./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15742

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس