×
غلامرضا تاجگردون:

اهمیت نقش نظارتی دیوان محاسبات بر ارکان اجرایی کشور

تاجگردون اظهار کرد: با این حال نباید فراموش کنیم که دیوان محاسبات مهمترین و تنها ابزار نظارتی است که بر کل ارکان اجرایی کشور قضاوت خواهد کرد. 

  • ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
  • ۰
  • اهمیت نقش نظارتی دیوان محاسبات بر ارکان اجرایی کشور

    به گزارش صبح مجلس؛ غلامرضا تاجگردون با اشاره به اهمیت دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی و انتخاب فرد اصلح برای تصدی کرسی ریاست و دادستانی آن اظهار کرد: دیوان محاسبات نهاد و بازوی نظارتی مجلس در مسائل مالی و دیگر موضوعات مقرراتی در کشور است.

    نماینده مردم «گچساران و باشت» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دیوان محاسبات یک دستگاه کاملاً تخصصی است، با این حال به دلایلی، مدتی است که یک نگاه سیاسی به آن می شود.

    رئیس کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع رویکرد ما این است که دیوان محاسبات را یک دستگاهی مستقل، تخصصی و ثابت قدم کنیم تا ساختار فنی دیوان و استقامت لازم در این نهاد به خوبی حفظ شود.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع در حال حاضر کاندیداهای محترمی از دولت و نمایندگان مجالس قبل در این بخش ثبت نام کردند که سوابق آنها برای تصدی بر کرسی ریاست و دادستانی دیوان محاسبات در کمیته دیوان محاسبات مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    تاجگردون اظهار کرد: با این حال نباید فراموش کنیم که دیوان محاسبات مهمترین و تنها ابزار نظارتی است که بر کل ارکان اجرایی کشور قضاوت خواهد کرد.  /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16104

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس