×

انتقال آب قِزِل‌اوزَن به اردبیل خط قرمز مردم و مسئولان است/ لزوم تخصیص اعتبارات پروژه تونل خلخال – اسالم

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خطاب به وزیر نیرو با تاکید بر اینکه انتقال آب قِزِل‌اوزَن به اردبیل خط قرمز مردم و مسئولان است گفت: با طناب برخی به چاه نروید و خطای عظیم اختصاص ۳۵ میلیون متر مکعب از آب این رودخانه به اردبیل در سال ۹۳ را حتما باطل کنید.

  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
  • ۰
  • انتقال آب قِزِل‌اوزَن به اردبیل خط قرمز مردم و مسئولان است/ لزوم تخصیص اعتبارات پروژه تونل خلخال – اسالم

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدغنی نظری خانقاه  در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۲ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت نبی مکرم اسلام (ص) و امام رضا (ع) و تشکر و قدردانی از بانیان راهپیمایی عظیم اربعین گفت: شروع عملیات اجرایی تونل خلخال – اسالم به عنوان آرزوی دیرینه مردم شریف خلخال و کوثر و حل بزرگترین مشکل تردد مردم توسط وزارت راه و شهرسازی قابل تقدیر است. از سازمان مدیریت و برنامه می‌خواهم سریعا نسبت به اجرای دستور آقای منظور مبنی بر  تخصیص اعتبارات این پروژه مهم اقدام اساسی داشته باشند تا با حداکثر توان به راه خود ادامه دهد. این پروژه از سال ۱۴۰۰ وارد قانون بودجه شده و در سال ۱۴۰۱ ماده ۲۱ آن اخذ و یکی از افتخارات عظیم اینجانب در خدمتگذاری به مردم شروع این پروژه است.

    نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه وضعیت اجرایی پروژه کلور درام مناسب نبوده عنوان کرد: انتظار داریم استاندار به صورت جدی پیگیر هزار میلیارد تومان پول تهاتر نفتی باشد چرا که قول دادند ۸۰ میلیارد تومان بر این پروژه اختصاص پیدا کند تا با همت عزیزان اجرای پروژه استمرار داشته باشد. در طول مدت خدمت حقیر،۹۵ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده که به هیچ عنوان قابل مقایسه با سنوات گذشته نیست.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در طول ۳ سال گذشته از خدمتگذاری اینجانب به مردم بیش از ۹۰۰ جلسه در روستاها و مساجد یا مردم برگزار و  پروژه های عمرانی زیادی پیگیری شده است که می‌توان به گاز رسانی، احداث راه های روستایی، و طرح هادی اشاره کرد. اما قطار در حال حرکت، دچار سنگ اندازی شده است. لذا تخریب ها، توهین‌ها، افتراها و انتقادات نا به جا که گاهاً توسط برخی از افراد با نیت انتخاباتی و در راستای انتقام گیری از مردم است در اراده اینجانب هیچ خللی وارد نمی‌کند و خداوند در قرآن هم فرموده است که «و لا تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ ان کُنتُم مُؤمِنینَ»، لذا با قاطعیت، محکم و استوار به راه خود ادامه خواهیم داد و در خدمتگذاری به مردم شریف همه افتراها، توهین، تهمت‌ها و انتقادات را به جان می خریم و تلاش ما رضایت مردم شریف شهرستانهای خلخال و کوثر است.

    این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: تنها در یک مورد برای پروژه سد گیوی ۴۰۰ میلیارد تومان اخذ شده که ۴۰۰ برابر ۴ سال گذشته است. یا پروژه هشجین سرچم که بعد از ۱۰ سال رکود هم اکنون با ۲۰۰ میلیارد اعتبار در حال اجرای برنامه است.

    وی در تذکری خطاب به وزیر نیرو اظهار کرد: با طناب برخی از دوستان به چاه نروید. انتقال آب قِزِل‌اوزَن به اردبیل خط قرمز مردم و مسئولان بوده و خطای عظیم اختصاص ۳۵ میلیون متر مکعب از آب این رودخانه به اردبیل در سال ۹۳ را حتما باطل کنید و قطعا اینجانب از حقوق ملت دفاع خواهم کرد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: به منتقدین در شبکه های مجازی شهرستان اعلام می‌کنم بروید ببیند سال ۹۳ چه کسی نماینده این منطقه بوده و چرا در قبال این خبط عظیم وزارت نیرو ساکت بوده است. خواستارم وزیر نیرو و رئیس منابع آب ایران از هر گونه اقدام برای اخذ ماده ۲۳ یا تخصیص اعتبار و یا قرار دادن موضوع در سفر ریاست جمهوری به جد پرهیز نماید؛  قطعا بیشترین دود آن به چشم مسئولان وزارت نیرو خواهد رفت. خواشمندم ریاست جمهور هم تذکر جدی دهند تا این اقدام جنجالی انجام نشود.

    نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس اظهار داشت: ما بر اجرای ساماندهی کارکنان دولت مصر هستیم و ان‌شاءالله موضوع حل می‌شود. معیشت و موضوع بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه جدی قرار بگیرند؛ و این افراد را باید با دهک‌های پایین مد نظر قراردهیم، نیازمندی شایسته بازنشستگان نیست. همچنین موضوع همسان سازی  حقوق بازنشستگان نیز باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار بگیرد./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=9571

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس