• امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
فاطمه محمد بیگی:

انتظار داریم در دولت آینده به نقش کلیدی زنان در تدوین و اجرای راهبردها توجه شود

  • کد خبر : 15253
  • سه شنبه 5 تیر 1403 - 0:46
انتظار داریم در دولت آینده به نقش کلیدی زنان در تدوین و اجرای راهبردها توجه شود
نماینده مجلس: در حال گفت‌وگو های چندجانبه برای حصول وحدت هستیم.

به گزارش صبح مجلس، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در رابطه با اجماع در جبهه انقلاب گفت: امیدوارم جبهه انقلاب به وحدت برسد ما در حوزه اجماع اقداماتی را انجام دادیم و با هسته سخت و مسئولین ستادها و مشاورین کاندیداها در حال گفت‌و گوهای چند جانبه هستیم. فرقی ندارد کدام یک از عزیزان به نفع دیگری کنار خواهد کشید مهم این است که جریان انقلاب پیروز شود.

وی در رابطه با انتظارات فراکسیون زنان از دولت آتی گفت: رئیس جمهور آینده باید از حوزه زنان و خانواده درک صحیح و واقعی داشته باشه ظرفیت‌های عظیم حوزه بانوان را به خوبی بشناسد و معتقد به استفاده از این ظرفیت عظیم برای پیشرفت انقلاب اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: وزارت راه و شهرسازی در دولت آینده باید تفکیک شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اذعان کرد : لازم است رئیس جمهور مقدرات اساسی کشور برای حضور زنان در حوزه حکمرانی، تقنینی، وزارت و استفاده در مدیریت‌های عالی کشور را طراحی و برنامه ریزی کند همچنین راهبردها و برنامه های عملیاتی خود را در حوزه جمعیت و حمایت از خانواده ارائه دهد .
محمد بیگی ادامه داد : لایحه های دولت آتی باید مبتنی بر کلام امامین انقلاب و بر اساس خانواده محوری تدوین شود، هنوز خیلی از قوانین و مقرارات در اداره کشور خانواده محور نیست و باید تغییر رویکرد را به سمت خانواده محوری ببینیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به اینکه خیلی از چالش‌های آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی چالش های فرهنگی و اجتماعی است تصریح کرد: این چالش ها عمدتا با حوزه زنان و خانواده مرتبط می شود رئیس دولت چهاردهم نباید از نقش کلیدی زنان در تدوین و اجرای راهبردها و تغییر قوانین و مقرارات به سمت خانواده محوری و نظام‌سازی قرآنی غافل باشد. متاسفانه تاکنون از زنان بیشتر استفاده ابزاری شده است و با وجود اینکه بیش از نیم یعنی عمده رای دهنده‌ها خانم هستند اما وقتی به پست های مدیریتی و استفاده کلان از ظرفیت های بانوان می‍رسد بازهم از بانوان در کف استفاده میشود و در ستادها وحوزه های راهبردی خیلی کمتر استفاده می شود./ پایان پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.