×
اسماعیل کوثری:

اعلام آمادگی چند کشور برای برقراری روابط بانکی با ایران بدون FATF

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تجارت و برقراری روابط بانکی خود را به FATF گره نمی‌زنیم اما مذاکرات در این خصوص ادامه خواهد یافت، گفت: تا کنون کشورهای متعددی برای تجارت با ارز ملی با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

  • ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
  • ایکانا
  • ۰
  • اعلام آمادگی چند کشور برای برقراری روابط بانکی با ایران بدون FATF

    به گزارش صبح مجلس؛ اسماعیل کوثری با تأکید بر اینکه در مدت ۳ سال فعالیت دولت شهید جمهور، بدون FATF هم امورات مربوط به تجارت و روابط اقتصادی بین المللی را دنبال کردیم، گفت: تا کنون با کشورهای متعددی مذاکره داشتیم و صرفا در این میان کشورهای اروپایی به ویژه آمریکا بود که سنگ اندازی کردند.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شواری اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در حوزه FATF نیز کار را دنبال می کنیم اما فعالیت اصلی خود را هرگز رها نمی کنیم و تمام مسائل کشور در حوزه تجارت را با گره زدن به حل این موضوع، به حالت تعلیق در نمی آوریم.

    وی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید از همه مزایای برجام بهره مند شود تا تعهدات دیگر خود در قالب این توافقنامه را اجرا کند، اظهار کرد: تمام ۳۳ ماه دولت آقای رئیسی، بدون حل موضوع FATF توانستیم کارها را انجام دهیم؛ البته اگر در جریان مذاکرات به توافقی در این خصوص رسیدیم قطعا تا حدی اثر خود را دارد و آن را پیگیری می کنیم.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به وجود امکان مذاکره با بانک مرکزی سایر کشورها برای برقراری روابط بانکی از شیوه های مختلف دیگر، تصریح کرد: ما راهکارهایی را با کشورهایی همچون روسیه داشتیم که با ارز ملی دو کشور تجارت می کنیم. کشورهای دیگر نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند از این رو FATF اثر چندانی بر روابط بانکی ندارد اما باز هم آمادگی در این خصوص برای مذاکره در قالب توافق برجام را داریم. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16630

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس