×

گنبدکاووس در سفر نخست ریاست جمهوری مورد بی مهری قرار گرفت

نماینده مردم گنبدکاووس گفت: شهرستان گنبدکاووس در سفر نخست حضرتعالی با یک چهارم وسعت استان پهناورترین و محروم ترین منطقه استان بوده است اما مصوبه چندانی در این سفر برای این شهرستان تخصیص نیافته و مورد بی مهری قرار گرفته است.

  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
  • ۰
  • گنبدکاووس در سفر نخست ریاست جمهوری مورد بی مهری قرار گرفت

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، امانقلیچ شادمهر در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر راه و سازمان هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی باید به عنوان متولی اصلی پیش بینی آب و هوا پاسخگوی کشاورزان و دامداران منطقه باشد. عامل اصلی خشکسالی بخش وسیعی از استان به ویژه گنبد کاووس سازمان هواشناسی بوده است.

    وی افزود: بر اثر بی تدبیری و ندانم کاری و عدم پیش بینی سازمان هواشناسی خشکسالی امسال گنبدکاووس در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به زندگی ۲۰۰ هزار خانوار کشاورز و دامدار وارد کرده و آن ها را به بدبختی نشانده است، سیلاب اخیر نیز بیش از ۵۰۰ میلیارد به پل ها و جاده های منطقه آسیب زده است چرا سازمان هواشناسی این موضوعات را پیش بینی نکرده بود.

    نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا راهدار سازمان هواشناسی در گنبدکاووس استقرار پیدا نکرده است، مردم این همه ضرر و زیان را باید به دلیل بی تدبیری شما تحمل کنند، تا کی باید کشاورزان و دامداران متحول هزینه ها شوند، هیچ کس نیز پاسخگو نبوده است و این سوال وجود دارد که سازمان هواشناسی کجای مسئله قرار دارد.

    شادمهر عنوان کرد: تا چه زمانی کشاورزان و دامداران باید خشکسالی منطقه را قضا و قدر بدانند، اساسی ترین نیاز منطقه استقرار ایستگاه راهدار گنبدکاووس است حالا که خشکسالی به وجود آمده است چرا کشاورزان مورد حمایت قرار نمی گیرند.

    وی خطاب به ریاست جمهوری، گفت: شهرستان گنبدکاووس در سفر نخست حضرتعالی با یک چهارم وسعت استان پهناورترین و محروم ترین منطقه استان بوده است اما مصوبه چندانی در این سفر برای این شهرستان تخصیص نیافته و مورد بی مهری قرار گرفته است.

    این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: اکنون که بسیاری از زیرساخت ها و بستر بسیاری از اولویت های توسعه شهرستان مهیا شده امید است در سفر دوم ریاست جمهوری با تامین و اجرایی شدن آن گام بردارید تا مردم منطقه احساس بی  عدالتی نکنند، مهم ترین آن نیز تامین اعتبار راه آهن اینچه برون- گنبدکاووس- آزادشهر که بعد از ۴۳ سال در ردیف برنامه بودجه قرار گرفته، است و این نیز به صرفه ترین و اقتصادی ترین نیاز ایران به ویژه کریدور شمال به جنوب است./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7557

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس