×

گشایش دیپلماسی شاهکار دولت مردمی سیزدهم است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در تعامل با کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، بسیار کاربردی و موفق بود و گشایش‌های دیپلماسی پویا، موفق و اثرگذاری که در آستانه ورود دولت به سال سوم را شاهد هستیم، شاهکاری از دولت مردمی آیت‌الله رئیسی است.

  • ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
  • ۰
  • گشایش دیپلماسی شاهکار دولت مردمی سیزدهم است

    به گزارش مجلس فوری، حجت الاسلام احد آزادیخواه اظهار کرد: گشایش‌های سیاسی، گشایش‌های اقتصادی را نیز به دنبال داشته باشد.

    وی افزود: دولت سیزدهم با عزم راسخ وارد میدان خدمت شد و اقدامات بسیار بزرگی به ویژه در حوزه سیاست خارجی انجام داد که در نوع خود بی‌نظیر و شاهکار است.

    دبیر فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس بیان کرد: دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی به اندازه‌ای مثبت عمل کرده که به جز چین و روسیه که ۲ کشور موثر در مجمع بین‌المللی هستند، کشورهای مختلف یکی پس از دیگری به سمت ایران می‌آیند.

    حجت الاسلام آزادیخواه گفت: بازگشایی سفارت ایران و عربستان در هر ۲ کشور و تقویت تعامل با برخی کشورهای منطقه، نشان دهنده گشایش دیپلماسی و عملکرد موفق دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی است.

    وی با اشاره به عملکرد موفق دولت در حوزه‌های دیگر، بیان کرد: دولت سیزدهم در بدو ورود با اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا مواجه شد و روزانه بیش از ۷۰۰ فوتی کرونا در کشور داشتیم که فاجعه به تمام معنا بود.

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تلاش‌های فراوان برای مدیریت و مبارزه با کرونا و با وجود تلاش مضاعف کادر درمان، فوتی‌های زیادی داشتیم این در حالیست که با ورود دولت آیت‌الله رئیسی، در ماه‌های نخست دستیابی کشور به انواع واکسن خارجی و داخلی انجام و کار بسیار بزرگی توسط دولت در ریشه‌کنی کرونا صورت گرفت.

    حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند شاهکار دولت سیزدهم را در مهار کرونا را انکار کند، خاطرنشان کرد: این موضوع مستقیم با سلامت و واکسینه کردن مردم ارتباط داشت و از تمام توان داخلی و امکانات واردات واکسن استفاده شد تا اینکه به شرایط آرامی دست پیدا کردیم که این یک کار فاخر و ویژه دولت سیزدهم بود.

    وی در ادامه کمبود کالاهای اساسی در بدو ورود دولت سیزدهم به مسند خدمت را از مشکلات جدی برشمرد و گفت: دولت در بدو ورود با مشکل جدی کالاهای اساسی به عنوان یک مشکل فراگیر مواجه بود و کشور با این مشکل درگیر بود.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: با وجود این شرایط، واردات کالاهای اساسی و پر کردن انبارها یکی از اقدامات جدی و هوشمندانه‌ای بود که دولت با قوت و قدرت تمام انجام داد و کشور را از خطرها و نگرانی‌های جدی کالاهای اساسی خارج کرد.

    حجت الاسلام آزادیخواه تصریح کرد: کسانی‌که قصد ناکارآمد جلوه دادن عملکرد دولت سیزدهم را دارند، باید در نطق‌ها، بیانات و مصاحبه‌های خود با دقت بیشتری به عملکرد دولت، شرایط حاکم بر این زمان و مقدورات و امکانات کشور توجه و سپس قضاوت کنند.

    وی ادامه داد: در کنار تمامی موفقیت‌ها و دستاوردهای خوب دولت، باید تدابیر ویژه‌ای نیز انجام شود تا برخی ایرادات و اشکالاتی که سرعت خدمت را در دولت سیزدهم قدری کاهش داده، تدبیر شود.

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از این ایرادها تدبیر شده و وزرای زیادی جابه جا شدند و مراقبت‌های دیگری از وزارتخانه‌ها وسازمان‌ها نیاز است تا با تعامل دولت با مجلس، دست به دست هم دهند اقدامات را به سرانجام برسانند.

    منبع: ایرنا

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6396

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس