×

گسترش زبان فارسی موجب اشاعه فرهنگ و افزایش قدرت ایران می‌شود

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: فرصت تبادلات فرهنگی در بطن تبادلات بین‌المللی و روابط دیپلماسی ایجاد می‌شود و این تعاملات می‌تواند مرزهای فرهنگی و ادبی، اقتصادی و بین‌المللی را برای هر دو طرف تعامل جابه‌جا کند.

  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
  • ۰
  • گسترش زبان فارسی موجب اشاعه فرهنگ و افزایش قدرت ایران می‌شود

    به گزارش صبح مجلس، ابراهیم عزیزی، بر لزوم تعامل فرهنگی برای گسترش و اشاعه زبان و ادبیات فارسی تأکید و عنوان کرد: ایران اسلامی، کشوری دارای سابقه‌ای بسیار کهن، تاریخی، پر بار و تمدن غنی است. بسیاری از فرهنگ‌ها از کشور ما نشئت گرفته‌اند و بسیاری از خرده‌فرهنگ‌های کشورهای همسایه از ایران ایجاد شده است. زمانی که به نژاد، زبان و گویش برخی کشورها توجه کنیم می‌بینیم که بخش زیادی از بستر تاریخی، فرهنگی و آدابشان ایرانی است که نشان‌دهنده تاریخ پرافتخار و پربار کشور ماست. این مسئله در کشورهای همسایه که فارسی‌زبان هستند پررنگ‌تر است و تعامل فرهنگی و می‌تواند در گسترش و تقویت ارتباطات زبانی ما تاثیرگذار باشد.

    عزیزی افزود: امروزه تبادلات فرهنگی می‌تواند نقش بسیار بزرگی در توسعه و گسترش زبان، ادبیات و فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشد و می‌تواند یک فرصت برای کشورها و ملت‌ها و سایر تمدن‌ها باشد تا برخی از نیازها برای رشد و پیشرفت فناوری و صنعتی شدن یا علوم پایه و بسیاری از نیازهای دیگر را برطرف کنند.

    نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در ذات فرهنگ ایرانی سفر و تبادل تجربیات و فرهنگ نهفته است، گفت: بی‌شک ازآنجا که ما مستغنی هستیم و یک ملت مستقل از نظر فرهنگ، آداب و رسوم به شمار می‌رویم، می‌توانیم حکم جوهر را داشته باشیم. به این شکل که زبان و ادب ایران به هر آبی که برسد رنگ می‌دهد.

    وی با بیان اینکه فرصت تبادلات فرهنگی در بطن تبادلات بین‌المللی و روابط دیپلماسی ایجاد می‌شود، اضافه کرد: این تعاملات می‌تواند مرزهای فرهنگی و ادبی، اقتصادی و بین‌المللی را برای هر دو طرف تعامل جابه‌جا کند. کما اینکه وقتی به کشورهای مختلف می‌رویم می‌بینیم که همه آنها به‌نوعی شیفته فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند.

    عزیزی گفت: باید تلاش کنیم تا فرصت‌های بی‌نظیر خودمان را به علاقه‌مندان سایر کشورها منعکس کنیم و نیز از ظرفیت‌های خوب کشورهای همسایه در حوزه‌های فرهنگی، ادبی و تاریخی نیز بهره ببریم. بدون شک این تبادل می‌تواند نقش بسیار ارزنده‌ای در راستای نشر فرهنگ ما و نیز در جهت بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای علاقه‌مند داشته باشد.

    نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: اگر در تاریخ بنگریم همواره کشورها تلاش کرده‌اند تا با اشاعه زبان و ادبیات خود، فرهنگشان را نیز به کشورهای دیگر منتقل کنند، بنابراین ارتباطات فرهنگی باید منجر به آموزش و گسترش بیشتر زبان فارسی شود. درواقع گسترش یک زبان موجب ایجاد قدرت و نفوذ خواهد شد.

    منبع:خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7784

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس