×

کوتاهی هیئت وزیران در تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده/ مردم مسخره دولت نیستند

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کوتاهی دولت در تعیین تکلیف آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: مردم مسخره هیئت وزیران نیستند که با تعلل در تصویب این آیین‌نامه بتوان آنها را مورد تمسخر قرار داد.

  • ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
  • ۰
  • کوتاهی هیئت وزیران در تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده/ مردم مسخره دولت نیستند

    به گزارش صبح مجلس، «علی جدی» نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس پیرامون آخرین وضعیت آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده اظهار کرد: بر اساس قانون، دولت توسط مجلس ملزم به آن شد که ظرف مدت یک ماه آیین‌نامه واردات این نوع خودروها را در هیئت وزیران به تصویب برساند؛ این آیین‌نامه می‌بایست ظرف مدت مذکور به تصویب هیئت دولت می‌رسید، اگر نرسیده دولت در واقع در حق مردم اجحاف کرده است.

    نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در حال حاضر مدت‌زمان بسیار زیادی از این فرصت یک‌ماهه گذشته، اما بااین‌حال آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده هنوز در هیئت دولت تصویب نشده است. تأخیر در تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده و همچنین تعلل در اجرای آن مشکلات متعددی در حوزه خودرو به همراه خواهد آورد.

    وی همچنین درباره تخصیص ارز واردات خودروهای دست‌دوم هم گفت: موضوع واردات این نوع اتومبیل‌ها طرح مجلس نبوده؛ بلکه لایحه‌ای بود که توسط دولت به مجلس آمد؛ لذا، این وظیفه خود دولت است که منابع ارزی آن را تأمین کند. اگر از همان ابتدای امر امکان تأمین ارز آن را نداشت نباید واردات خودروهای کارکرده را در فضای اقتصادی کشور مطرح می‌کرد.

    جدی خاطرنشان کرد: مردم مسخره دولت و مجلس نیستند و در مقابل، بازار خودرو هم گوش به حرف هیچ از این دو نیست؛ به همین خاطر اگر ارز موردنیاز این لایحه تأمین نشود، دولت باید در قبال آن پاسخگو باشد نه مجلس.

    نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: به دلیل کوتاهی‌های دولت نمایندگان مجلس دیگر جواب درخوری برای پاسخ به گلایه‌های مردم درباره واردات خودرو ندارد. تاکنون درباره این موضوع هم مجلس طرح داده و هم دولت لایحه اما بااین‌حال هنوز واردات خودرو به‌خوبی صورت نپذیرفته است.

    وی همچنین درباره اظهارنظر وزیر صمت و همچنین معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره آخرین وضعیت آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده گفت: دو الی سه هفته قبل وزیر صمت اعلام کرد که لایحه مربوط به واردات این نوع خودروها آماده شده و به هیئت دولت ارسال شده، اما اینکه تاکنون این آیین‌نامه به تصویب هیئت وزیران رسیده است یا خیر را نمی‌دانم.

    جدی همچنین با انتقاد از ابراز برخی اظهارات غیرکارشناسی توسط بعضی از افراد درباره واردات خودرو هم توضیح داد: در حال حاضر این مسئله تبدیل به دستاویزی شده که هر کس می‌خواهد دیده شود، درباره واردات خودرو نظر می‌دهد./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10304

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس