×

کنکور سراسری تیرماه امسال امن‌ترین آزمون طی سالیان گذشته بود

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برگزاری نشست امروز کمیسیون با مسئولان سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش پیرامون نحوه برگزاری آزمون سراسری و امتحانات نهایی، گفت: بر اساس گزارش‌ ارائه شده و ارزیابی صورت گرفته آزمون سراسری امسال امن ترین آزمون طی سالیان گذشته بود.

  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
  • ۰
  • کنکور سراسری تیرماه امسال امن‌ترین آزمون طی سالیان گذشته بود

    احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۲۶ تیرماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: در نشست امروز بررسی نحوه برگزاری آزمون سراسری و امتحانات نهایی سال ۱۴۰۲ با حضور مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

    نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شبهاتی که در فضای مجازی نسبت به برگزاری آزمون ۱۴۰۲ و امتحانات سراسری مطرح شده بود این جلسه شکل گرفت و به سئوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ داده شد.

    وی ادامه داد: سازمان سنجش امسال از تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ای برای جلوگیری از وقوع تقلب استفاده کرده بود و آزمون سراسری تیرماه امسال امن ترین آزمون طی سالیان گذشته بود.

    فلاحی اضافه کرد: امسال دستگاه‌‎های نظارتی و امنیتی پای کار برگزاری کنکور بودند که باندهای متخلف و متقلب در آزمون به سرعت شناسایی و دستگیر می‌شوند که انتظار داریم دستگاه قضایی با این باندهای تقلب و متخلف برخورد کند تا امنیت آزمون در کشورمان زیر سئوال نرود.

    وی با یادآوری اینکه همچنین سازمان سنجش با به روز رسانی امکانات و تجهیزات خود، آزمون‌ها را شخصی‌سازی کرده است، اضافه کرد: با این روش، امکان تقلب را به کمترین میزان خود می‌رساند و با بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان آخرین امکانات در دستور کار سازمان سنجش قرار گرفته است.

    ۸۰ درصد حوزه‌های امتحانات نهایی مجهز به دوربین مدار بسته بوده است

    سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره نحوه برگزاری امتحانات نهایی در آموزش و پرورش نیز گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش امسال ۸۰ درصد حوزه‌های امتحانی مجهز به دوربین بوده و همچنین دستگاه‌های رصد مانند سازمان سنجش برای گرفتن ابزارهای تقلب تهیه و در حوزه ‌های امتحانی استفاده شده است.

    وی یادآور شد: بر اساس گزارش ارائه شده، امتحان نهایی ۴۶ عنوان درس در ۱۱ روز برگزار شد و شایعات پیرامون اختلافات بالا بین مصحح اول و دوم کاملا رد شد، همچنین برای بالارفتن ضریب امنیت در تصحیح اوراق، تصحیح برگه‌های امتحانی در استانی دیگری انجام شده است.

    فلاحی تصریح کرد: از سوی دیگر در خصوص میزان دشواری سئوالات امتحانات نهایی نیز شبهه هایی مطرح شده بود که نسبت به این مسئله پاسخ داده شد که تمامی سئوالات استاندارد و از داخل کتاب و مورد تأیید دبیرخانه‌های کشوری بوده است./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7487

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس