×

کم کاری مجلس در اصلاح قانون انتخابات، قابل بخشش نیست

مصطفی میرسلیم نماینده تهران می گوید: وزارت کشور مجری انتخابات است و پیشرفت‌هایی در زمینه اجرائی به دست آورده ولی هنوز با وضع مطلوب که امکان اشتباه و خطا و تقلب را به صفر برساند فاصله داریم.

  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
  • ۰
  • کم کاری مجلس در اصلاح قانون انتخابات، قابل بخشش نیست

    به گزارش صبح مجلس، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات روش عملی تحقق حاکمیت مردم و رکن اصلی مردم‌سالاری است. فقط بدخواهان و معاندان با برگزاری انتخابات امن و سالم و آگاهانه مخالفت می کنند. از این جا اهمیت مجریان و ناظران و همه دست اندر کاران انتخابات معلوم می شود.
    وزارت کشور مجری انتخابات است و پیشرفت‌هایی در زمینه اجرائی به دست آورده ولی هنوز با وضع مطلوب که امکان اشتباه و خطا و تقلب را به صفر برساند فاصله داریم. امید است در اسفندماه بویژه برای حوزه‌هایی که حساسیت بیشتری دارند، وزارت کشور بتواند امکانات هوشمند را بکار گیرد.
    نظارت بر انتخابات نیز بر عهده شورای نگهبان است و این نظارت، هرچه دقیقتر و هوشمندتر انجام گیرد، مؤثرتر خواهد بود. البته قانون انتخابات عامل اصلی در موفقیت کامل برگزاری سالم و دقیق و آگاهانه انتخابات است و متأسفانه اصلاحات مهمی که به تعیین مناسب حوزه‌ها برمی‌گردد، انجام نشده و هنوز حوزه‌هایی داریم با بیش از ۴ نماینده، بویژه در تهران که یک حوزه ۳۰ نماینده دارد و این امر موجب کاهش مشارکت و نیز کاهش دقت در این حوزه مهم خواهد شد.
    این توقع بجایی نیست که از مردم بخواهیم از میان ۱۵۰۰ اسم سی نفر را بشناسند و به آنها رای بدهند! این کم کاری مجلس قابل بخشش نیست. با این حال امیدوارم شور انقلابی مردم جبران برخی از این نوع کاستی‌ها را بنماید./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=13113

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس