×

کثرت پرونده‌ها، کمبود قاضی و سوء‌عملکرد، عوامل عدم رضایت مردم از دستگاه قضایی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: قوه قضائیه باید برای مبارزه با فرصت طلبان و ویژه خوارانی که در عرصه ملک، سکه، دلار و ارز، اموال بادآورده را به نام خود می زنند و همچنین اژدهای هفت سر فساد بیش از گذشته تلاش کند.

  • 19 تیر 1402
  • 0
  • کثرت پرونده‌ها، کمبود قاضی و سوء‌عملکرد، عوامل عدم رضایت مردم از دستگاه قضایی است

    به گزارش صبح مجلس، محمدتقی نقدعلی با بیان اینکه سیستم قضایی نقش کلیدی در رضایت یا نارضایتی اقشار مختلف جامعه دارد، گفت: دستگاه قضا وظیفه مهم احقاق حق و تظلم خواهی را بر عهده دارد و طی سالیان گذشته و از زمان حضور حجت الاسلام رئیسی و اژه ای بر مسند دستگاه قضا اقدامات شاخصی برای مبارزه با فساد و کوتاه کردن فرآیندهای دادرسی و مواردی از این دست انجام شده است.

    وی  افزود: البته با وجود انجام این اقدامات هنوز رضایتمندی مردم از سیستم قضایی حاصل نشده و کثرت پرونده ها، کمبود قضات و سوء و ضعف عملکرد از جمله مشکلات سد راه رضایتمندی کامل مردم است.

    نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم، ادامه داد: بر اساس برنامه بازه زمانی رسیدگی به پرونده ها باید تا حد امکان کاهش، دقت رسیدگی به پرونده ها افزایش و سواد، تخصص و تقوای قضات هم باید ارتقا یابد تا حقی از کسی پایمال نشود و این موارد به ویژه مبارزه با فسادهای مالی و اقتصادی در داخل قوه و همچنین سیستم حاکمیتی باید در دستور کار دستگاه قضا قرار گیرد زیرا مردم از وجود فسادهای خرد و کلان در سیستم های حاکمیتی و اداری گلایه دارند.

    نقدعلی یادآور شد: قوه قضائیه باید برای مبارزه با فرصت طلبان و ویژه خوارانی که در عرصه ملک، سکه، دلار و ارز، اموال بادآورده را به نام خود می زنند و همچنین اژدهای هفت سر فساد بیش از گذشته تلاش کند.

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    منبع: خانه ملت

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6985

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس