×

کاهش تورم با شعار و سخنرانی امکان‌پذیر نیست

نماینده تبریز ،آذرشهر و اسکو در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت:کاهش تورم با شعار و سخنرانی امکان‌پذیر نیست و باید اقدامات عملی موثری همچون، کاهش هزینه‌های تولید، نظارت بر بازار همراه با اجتناب از عوامل تشدید کننده‌ مدنظر باشد.

  • 20 شهریور 1402
  • 0
  • کاهش تورم با شعار و سخنرانی امکان‌پذیر نیست

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد حسین فرهنگی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۰ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی گفت:سالروز شهادت شهید محراب، آیت الله مدنی را گرامی داشته و از پیشگاه ایزد منان برای ایشان و همه شهیدان عزیزمان درجات والا را خواهانیم.

    وی تاکید کرد: رهبر گرانقدر جمهوری اسلامی در سخنان اخیرشان به مناسبت هفته دولت، ضمن تجلیل و تمجید از اقدامات دولت و تاکید بر بیان خدمات دولت و توصیه به ارتباط بیشتر با نخبگانِ با تجربه تذکر دادند تا مسئولین در خصوص جلوگیری از تورم و توجه به معیشت مردم تلاش کنند. یادآور می شوم که یکی از عوامل و علل اصلی افزایش نرخ تورم، افزایش نقدینگی است؛ موضوعی که دولت و مجلس هر دو در آن نقش و تاثیر داشته اند.

    فرهنگی بیان کرد:تعیین درآمدهای مشکوک الوصول برای هزینه های قطعی و اجتناب ناپذیر اثر مستقیم تورمی دارد، در جریان حذف ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری و همچنین نهاده‌های مورد نیاز تولید بارها عرض کردیم که آثار تورمی دارد و باید قبل از آن برای تامین نیازهای عموم مردم، برنامه ضروری و تامین  نهاده ها اقدام کنیمکه انجام نشد و تورم را به دنبال داشت. همچنین در مجلس بارها فریاد کردیم که افزایش بی‌رویه مالیات و صرفاً مبتنی بر تراکنش‌های بانکی کار بسیار نادرستی است و تورم زاست.

    وی تاکید کرد:رشد مالیات با اندازه‌های منطقی مانند ۲۰ درصد و یا بالاتر اثر تورمی چندانی نداشت اما افزایش گاه ۱۰۰۰ درصدی، مسلماً آثار تورمی دارد  و بر قیمت‌ها اثر می‌گذارد. یکی از نمایندگان شهرهای شمالی کشورمان نقل می‌کردند: « در روستایی به تنها مغازه آنجا رفته بودم، کل مغازه با وسایلش چند میلیون بیشتر ارزش نداشت،کاشف به عمل آمد که با تنها دستگاه پایانه فروش و یا کارتخوان انجا، که در این مغازه مستقر بود، کلیه واریز‌های مردم انجام می‌شده و ۲۰ میلیون تومان مالیات تعلق گرفته است.» جناب آقای دکتر رئیسی شما فکر می‌کنید آثار این مالیات‌های نسنجیده غیر از تورم اثری به دنبال خواهد داشت؟

    فرهنگی اظهار کرد:کسبه و اصناف یا باید شغل خود را ترک و تعطیل کنند و یا بر قیمت‌ها بیافزایند که معمولاً دومی رواج دارد.کاهش تورم با شعار و سخنرانی امکان‌پذیر نیست، باید اقدامات عملی موثری همچون، کاهش هزینه‌های تولید، نظارت بر بازار همراه با اجتناب از عوامل تشدید کننده‌ای که نمونه‌های آن را برشمردم، مدنظر باشد.

    مشکلات کشور توسط یک جناح قابل حل نیست بیشتر بخوانید: مشکلات کشور توسط یک جناح قابل حل نیست

    این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی هر اتفاقی که در فرآیند رسیدگی بیمه کارگران ساختمانی رخ دهد و هر تغییر و تاخیری اتفاق بیافتد نباید مانع از پذیرش کارگران ساختمانی جدید توسط بیمه تامین اجتماعی باشد. مطلع هستیم که به جای بررسی و تحت پوشش قرار دادن کارگران ساختمانی جدید، سهمیه‌هایی برای کاهش تحت پوشش قرار دادن کارگردان ساختمانی تعیین کرده اند، آیا در مورد کارمندان دولت هم همین کار را انجام می‌دهید؟ یا بر تعهدات دولت افزوده می‌شود و از دیون دولت به شمار می‌آید؟

    وی تاکید کرد:درباره دریاچه ارومیه سخن بسیار گفته شده است، اما «دو صد گفته، چون نیم کردار نیست» تامین آب مورد نیاز تنها راه حل است و امیدواریم اقدامات تسریع گردد. در معادن طلا، ذخایر کشور به تاراج می‌رود و مناسب است دولت محترم تدابیر عاجلی بیاندیشد.

    فرهنگی با اشاره به برنامه هفتم توسعه بیان کرد: برنامه هفتم توسعه نکات قابل تحملی دارد که توضیح آنها را به جای خود وا می‌گذارم؛ تبدیل ۱۱۸ ماده لایحه دولت به افزایش بیش از ۱۲۱ ماده جدید، اتفاق جالبی نیست ضمن اینکه برخی از مواد توسعه و تفصیل بسیار گسترده ای پیدا کرده اند و اکثر  احکام و مواد سایر قوانین را  در ضمن برنامه تغییر داده اند  و یا احکام دائمی را منظور کرده اند./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=9391

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس