×

چندین قانون در حمایت از نخبگان تصویب و به دولت ابلاغ شد

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: نخبگان را نمی‌توان تنها به صرف حضور در المپیادها و رشته‌های برتر دانشگاهی خلاصه کرد.

  • ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
  • ۰
  • چندین قانون در حمایت از نخبگان تصویب و به دولت ابلاغ شد

    به گزارش صبح مجلس، فاطمه محمدبیگی در مورد لزوم حمایت از نخبگان در کشور از سوی مسئولان، گفت: امروز دنیا براساس حکمرانی نخبگانی پایه ریزی شده است، به نوعی آینده پژوهی، آینده نگری و آینده نگاری برای چشم انداز آتی و ترسیم مسیری برای موفقیت کشور است.

    نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیا تحت تاثیر کنش و واکنش نخبگانی است، افزود: در مجلس . در برنامه هفتم توسعه تلاش کردیم جامعه نخبگانی به عنوان چهارمین برش سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و نخستین برنامه برای تحقق گام دوم انقلاب با رویکرد مسئله محوری و تقویت بنیه انسانی نخبگانی دیده و وارد عمل شود.

    رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس با تاکید به اینکه نخبگان را نمی‌توان تنها در داشتن مدال المپیاد تعریف کرد، اظهار داشت: اگر هر کسی در هر جایی بتواند یک مسئله و مشکل اساسی را تشخیص، برای آن راه حلی ترسیم و آن را در قالب راهبرد نشان دهد از گروه نخبگان خواهد بود و بر همین اساس نخبگان را نمی‌توان تنها به صرف حضور در المپیادها و رشته‌های برتر دانشگاهی خلاصه کرد.

    محمدبیگی اظهار داشت: بی تردید شهدای ما از جمله نخبگان آینده نگر این کشور بودند که بی منت برای سرافرازی و اعتلا و نگاه‌داشت این کشور و انقلاب از جان خود مایه گذاشتند.

    پشتیبانی از نخبگان واجب است

    وی ادامه داد: نخبگانی که از مرز علمی، تکنولوژی، هویت ملی و دفاعی حمایت می‌کنند باید پشتیبانی شوند؛ لذا طی برنامه هفتم توسعه موضوعات کارآمدی برای گروه‌های نخبه کشوری برای پنج سال پیش رو در نظر گرفته شد.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در مجلس یازدهم نگاه ویژه حمایتی از نخبگان حاکم است و چندین قانون نیز در حوزه حمایتی از آنها تصویب و به دولت ابلاغ شد، گفت: از جمله آن قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها است که با تصویب قانون مذکور مجلس تلاش کرد مسائل شرکت‌های دانش بنیان‌ که بخش مهمی از آن توسط نخبگان اداره می‌شود، تشخیص داده و راهبردهای اساسی برای آنها در نظر بگیرد.

    می‌توان نخبگان را در کشور حفظ کرد

    رئیس کمیته سلامت مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم با سه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، قانون جهش تولید دانش بنیان‌ها و قانون لغو راهبردی تحریم‌ها و تقویت مسیر دیپلماسی با سایر ملل، توانست گام بلندی در حل بسیاری از مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور بردارد، یادآور شد: مجلس یازدهم براساس شعار توانمندسازی، هوشمندسازی و کار آمدسازی اقدام به تصویب قوانین دیگری همچون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار کرد که همین قوانین زمینه حضور نخبگان را در کشور پررنگ کرد؛ ‌این قوانین گام مهمی برای کمک به حفظ و نگهداشت نخبگان در کشور است.

    عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به حوزه فناوری شده و در فصل ۲۰ تحت عنوان «ارتقای نظام علمی، فناوری و پژوهشی» در چهار بخش به این حوزه و تقویت زیرساخت‌های حمایتی از صاحب‌نظران و نخبگان پرداخته شده است./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=13067

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس