×

پیگیری جهت مرمت و احیا مدرسه تاریخی مهرگان آبادان

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردم تا اقدامات لازم را برای مرمت علمی و احیای دقیق مدرسه تاریخی مهرگان آبادان از سوی این وزارت انجام شود.

  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
  • ۰
  • پیگیری جهت مرمت و احیا مدرسه تاریخی مهرگان آبادان

    به گزارش صبح مجلس،  سید محمد مولوی اظهار کرد: به استناد قانون مصوب مجلس، تهیه و اجرای طرح‌های لازم به منظور حراست، حفاظت، تعمیر مرمت و احیای آثار، بناها و مجموعه‌های با ارزش فرهنگی و تاریخی یکی از وظایف و الزامات قانونی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

    وی افزود: مدرسه تاریخی مهرگان، یکی از بناهای با ارزش شهرستان آبادان است که تاریخ احداث آن به سال ۱۳۲۶ می‌رسد و به عنوان نمادی از تعلیم و تربیت نوین در سطح شهرستان، استان و کشور شناخته می‌شود.

    نماینده مردم آبادان در مجلس عنوان کرد: این بنای تاریخی که در خیابان دبستان قرار دارد و یکی از ۶ مدرسه‌ای است که در این شهر و در سال ۱۳۸۲ با شماره ۸۳۵۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، نیازمند مرمت و توجه ویژه‌ای از نظر استحکام سازه و بنا است.

    مولوی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد کارشناسان، مدرسه تاریخی مهرگان آبادان با همکاری وزارت آموزش و پرورش این پتانسیل را دارد که به موزه تعلیم و تربیت خوزستان تبدیل شود.

    وی عنوان کرد: از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردم تا اقدامات لازم را برای مرمت علمی و احیای دقیق مدرسه تاریخی مهرگان آبادان از سوی این وزارت انجام شود.

    منبع:خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7718

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس