×

پیگیری‌های دیپلماتیک با هدف کنترل آلودگی هوای بجنورد

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس گفت: بر اساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست عمده منشأ آلودگی شهر بجنورد گرد و غبار برخواسته از صحرای «قره قوم» در کشور ترکمنستان است و لذا پیگیری‌هایی از وزارت کشاورزی و محیط زیست ترکمنستان با هم‌افزایی و مساعدت وزارت امور خارجه نیز انجام شد.

  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
  • ۰
  • پیگیری‌های دیپلماتیک با هدف کنترل آلودگی هوای بجنورد

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد پاکمهر با اشاره به تداوم آلودگی هوای خراسان شمالی و به طور ویژه بجنورد اظهار داشت: هوای آلوده لطمات و ضررهای زیادی را متوجه همشهریان عزیز می‌کند و نهادهای متولی بر طبق تکالیف قانونی و با اتخاذ تصمیمات لازم نسبت به حداقل رساندن این آسیب‌ها اقدامات لازم را در دستور کار داشته باشند.

    نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با عنایت به حق همشهریان در بهره‌مندی از هوای پاک از رئیس سازمان محیط زیست نسبت به تکالیف قانونی و راه‌های پیشگیری و کنترل وضعیت موجود پیگیری‌های لازم انجام شد.

    نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر این اساس معاون رئیس جمهور برگزاری جلسه مدیریت بحران در خراسان شمالی با هدف بررسی موضوع آلودگی هوای استان در دستور کار قرار داد و انتهای هفته جاری این جلسه با حضور مسئولین ارشد سازمان حفاظت محیط زیست در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

    وی در ادامه افزود: بر اساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست عمده منشأ آلودگی شهر بجنورد گرد و غبار برخواسته از صحرای «قره قوم» در کشور ترکمنستان است و لذا پیگیری‌هایی از وزارت کشاورزی و محیط زیست ترکمنستان با هم‌افزایی و مساعدت وزارت امور خارجه نیز انجام شد.

    پاکمهر با اشاره به تاکید وزارت محیط زیست ترکمنستان به کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن کاهش پوشش گیاهی در دشت قره قوم خاطر نشان کرد: تثبیت ریزگردها و تقویت پوشش گیاهی مورد تاکید دو طرف جهت کنترل وضعیت فعلی بود./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=9601

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس