×

پاسخ کمیسیون اجتماعی مجلس به طرح استفساریه ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اعلام خبر بررسی طرح استفساریه ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی در نشست امروز این کمیسیون، پاسخ نمایندگان به این استفساریه را تشریح کرد.

  • ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
  • ۰
  • پاسخ کمیسیون اجتماعی مجلس به طرح استفساریه ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی

    به گزارش صبح مجلس، ولی اسماعیلی در تشریح جزئیات دستور کار امروز (شنبه ۳۱ تیر ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت:  در این نشست طرح استفساریه ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

    نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این استفساریه که توسط آقای حاجی دلیگانی طراحی شده بود به این مهم اشاره داشت که آیا بر اساس ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی که مربوط به مقاطعه کاری است رانندگانی که تحت پوشش بیمه قرار داشته یا به صورت خویش‌فرما از خدمات بیمه بهره‌مند شده‌اند مجدد در پی مقاطعه کاری و انعقاد قرارداد با سایر مراکز بار دیگر تحت پوشش بیمه قرار گیرند باید دو بار حق بیمه پرداخت کنند کما اینکه رانندگانی با این روش هم خود حق بیمه پرداخت می‌کنند و هم کارفرما برای آنها حق بیمه پرداخت می‌کند.  

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: پاسخ کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به این استفساریه به این صورت بود که خیر، این افراد مشمول ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی نشده و همان پرداخت اولیه برای حق بیمه کفایت می‌کند.

    رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این نشست بررسی این استفساریه در کمیسیون اجتماعی به پایان رسید و گزارش آن جهت بررسی به صحن علنی ارسال خواهد شد. 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7868

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس