×

وزیر نیرو صدای تشنگی تفت و میبد را بشنود/مردم روستاهای تفت برای دوروز درکل هفته آب شرب دارند

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم گفت:در روستاهای تفت مردم برای یک یا دو روز در کل هفته آب شرب دارند و آن هم توسط تانکر آبرسانی می‌شود.

  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
  • ۰
  • وزیر نیرو صدای تشنگی تفت و میبد را بشنود/مردم روستاهای تفت برای دوروز درکل هفته آب شرب دارند

    به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، سیدجلیل میرمحمدی،در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه ۲۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی اسامی با انتشار تصاویری از زحمات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین گفت: ضمن عرض خداقوت به رئیس جمهور و دولتمردان جمهوری اسلامی و تقدیر و تشکر از مجاهدت‌های فراوان این عزیزان که نویدبخش آینده ای روشن است؛به نکته ای بسیار مهم که  تضمین این موفقیت است،اشاره می‌کنم.

    دولت موضوع گشت ارشاد مدیران را از حالت تبلیغاتی و شعاری خارج کند

    نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم با بیان اینکه تجربه دولت‌های مختلف اعم از اصولگرا و اصلاح طلب نشان می‌دهد به موازات افزایش طول عمر دولت‌ها،مسئله فساد در بخش‌های مختلف دولت اوج می‌گیرد؛یادآور شد: از دولت تقاضا به این موضوع توجه ویژه نشان دهد؛ ضمن خارج کردن شعار گشت ارشاد مدیران از حالت تبلیغاتی و نظارت جدی و موثری را برعملکرد مدیران خود در سطوح مختلف داشته باشد تا خدای نکرده تجربه تکراری گسترش روزافزون قانون گریزی،ارائه آمارهای کاذب،رانتخواری و پارتی‌بازی،دوست گماری،خویشاوندسالاری و طایفه‌گرایی گریبانگیر دولت سیزدهم نشود.

    میرمحمدی عنوان کرد: به عنوان خادم ملت ،هشدار می‌دهم در صورت دست کم گرفتن نفوذ فساد در بین دولتمردان به تدریج گوهر بی‌بدیل اعتماد عمومی که طی یک دهه قبل ضربات سختی به آن وارد شده است؛ از کف خواهد رفت ،می‌شود آنچه که نباید بشود!

    نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با اشاره به بحران کم آبی مطرح کرد:وقتی که اسم استان یزد به میان می‌آید؛ اولین واژه‌ای که در ذهن متبادر می‌شود، بحث آب و کمبود آب است؛ موضوعی که بارها مورد توجه ،مقام معظم رهبری و ریاست جمهور و مسئولان بوده است.

    وی ادامه داد: بحران آب در میبد و تفت به اندازه‌ای است که مردم مجبورند دبه‌های پلاستیکی در دست در صف ایستگاه‌های برداشت آب بایستند تا بتوانند آب آشامیدنی یکی دو روزه خود را تامین کنند؛ در روستاهای تفت مردم برای یک یا دو روز در کل هفته آب شرب دارند و آن هم توسط تانکر آبرسانی می‌شود.

    نایب رئیس عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: با این اوصاف بار دیگر از وزیر نیرو خواهش می‌کنم ،صدای تشنگی این مردم را بشنوند.زمینه آبرسانی به این دو شهرستان را فراهم کنند؛اجرای عملیات بزرگ آبرسانی به ۲۶۶ روستای شهرستان تفت را که مدت‌هاست مردم چشم انتظار هستند، آغاز شود و پروژه آبرسانی میبد هم به اتمام برسد.

    لزوم تعیین تکلیف مالکیت اراضی شهرک آیت الله حائری

    میرمحمدی افزود:یکی از مشکلات مهم که امروز شهرستان میبد درگیر آن است ،بحث تعیین و تعیین تکلیف مالکیت اراضی شهرک آیت الله حائری است. نزدیک به هزار ۴۰۰ ،۵۰۰ نفر آزاده و خانواده آنها سند تک برگ دارند ولی متاسفانه دولت حاکمیت آنها را بر این زمین ها هنوز نپذیرفته است، کارهای خوبی پیش رفته است؛از همه مجموعه‌های تصمیم گیر این کار خواهش می‌کنیم آن را تعیین تکلیف کنند و مردم و آزادگان عزیز را از دل نگرانی نجات دهند.

    نایب رئیس عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موضوع کرانی و کمبود داروی بیماران خاص،افزود: کمبود دارو به ویژه داروی بیماری‌های خاص و صعب العلاج، کمبود قابل توجه شیرخشک ،کمبود تجهیزات مصرفی پزشکی به جد مورد نگرانی و اعتراض شدید بیماران و خانواده‌های آنها است؛ متولیان امر و مسئولین وزارت بهداشت یک تدبیر جدی برای این موضوع داشته باشند.

    عضو مجمع نمایندگان استان یزد درمجلس با تاکید بر لزوم احیای قنات ها،تاکید کرد:سال گذشته سیل آمد و قنوات متعددی را تخریب کرد؛خواهش می‌کنیم وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو تامین اعتبار کافی برای لایروبی قنات‌ها را درنظر بگیرند و مردم نجیب و انقلابی را بیش از این دل نگران نکنند.

    نگاه سطحی دولتمردان به مشکلات معیشتی، بیمه‌ای و درمانی بازنشستگان

    وی با بیان اینکه امروز نگاه و تدبیر دولتمردان به مشکلات معیشتی، بیمه‌ای و درمانی بازنشستگان نگاه سطحی روزمره و غیرقابل قبول است،تصریح کرد:باید برای رفع تبعیض نسبت به متناسب سازی حقوق،امکانات و تسهیلات دهی کارمندان دستگاه‌های اجرایی ،بازنشستگان، مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری دولت تکلیف قانونی داشته باشد و این برعهده ما نمایندگان است ؛موضوع فوق در تنفیذ ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه ،در قانون برنامه هفتم توسعه انشالله انجام شود.

    میرمحمدی بااشاره به اینکه حیات روستا وابسته به ساکنین آن است و حیات روستایی‌ها به آب و دامپروری آنجا است،ادامه داد: متاسفانه نهاده های دامی هم کم شده و هم بسیار گران شده است؛این موضوع دام مردم را به سمت کشتارگاه‌ها سوق داده است.گرانی گوشت ،مهاجرت روستاییان از معضلات است؛آقای وزیر کشاورزی  شما قول داده‌اید و الوعده وفا ! به قول خود عمل کنید.

    قرارداد “معلمان خرید خدمات” بلاتکلیف و در هاله ای از ابهام است

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمت،عنوان کرد:نزدیک مهرماه است و متاسفانه هنوز قرارداد تعداد قابل توجهی از معلمان خرید خدمات و همچنین خدمتگزاران خرید خدمت بلاتکلیف و در سایه ای از ابهام است از وزیر آموزش و پرورش که در جلسه کمیسیون آموزش عالی قول داند؛درخواست دارم که این موضوع را پیگیری کند و این افراد با تیب خاطر در مهرماه بتوانند ،مشغول تدریس شوند.

    نماینده مردم تفت و میبد در مجلس مطرح کرد:تفسیر غلطی که از قانون اتفاق افتاده و بحث اصلاح حوزه انتخابیه شهرستان میبد است ؛الحاق “ندوشن” به آن و موضوع حوزه انتخابیه آن را وزارت کشور قول داده است و انشالله عملیاتی شود./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=9555

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس