×

وزارت صمت در اسرع وقت آئین نامه اجرایی قانون واردات خودروهای کارکرده را تعیین تکلیف کند

نایب رئیس مجلس از وزارت صمت خواست که در اسرع وقت آئین نامه اجرایی قانون واردات خودروهای کارکرده را تعیین تکلیف کند.

  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
  • ۰
  • وزارت صمت در اسرع وقت آئین نامه اجرایی قانون واردات خودروهای کارکرده را تعیین تکلیف کند

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، شهباز حسن پوربیگلری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: امام می فرمایند کسانی که از بسیج و بسیجیان غافل شوند در آتش دوزخ الهی قرار خواهند گرفت.

    وی با تبریک هفته دفاع مقدس به ایثارگران در تذکری به هیات رئیسه مجلس، افزود: دیدید و دیدیم که تصویب قانون واردات خودروهای کارکرده چه تاثیر مطلوبی در بازار خودرو گذاشت، حال اگر آئین نامه آن تصویب شود تاثیر مطلوبی بر کاهش بیشتر قیمت خودرو خواهد گذاشت.

    نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم خطاب به هیات رئیسه مجلس، رئیس جمهور و هیات دولت، ادامه داد: بنده تقاضای جدی در مورد تصویب آئین نامه قانون خودروهای کارکرده دارم و نیاز است وظیفه تقنینی و نظارتی خود را انجام دهیم. متاسفانه در تصویب و نظارت بر اجرای این قانون کوتاهی می شود و نمی بینیم که مردم در آتش گرانی خودرو می سوزند.

    حسن پور بیگلری خطاب به حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری، یادآور شد: استدعا داریم که شما به عنوان رئیس وقت جلسه این موضوع را تعیین تکلیف کنید.

    وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی در مورد وضعیت راه های استان کرمان و تعیین تکلیف مسکن مردم از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد که مشکلات سد راه صادرات به ویژه محصول پسته و تشکیل فوری ستاد این محصول را در دستورکار قرار دهد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: اصلاح قانون نظام صنفی در دستورکار مجلس است چرا این موضوع سریع تر تعیین تکلیف و در دستورکار قرار نمی گیرد؛ روزانه یک طرح دوفوریتی خارج از نوبت در دستورکار مجلس قرار می گیرد اما نسبت به وضعیت معیشت و مسائل جدی توجه چندانی نمی شود. ضروری است مجلس تعیین تکلیف طرح های ضروری را در دستورکار قرار دهد.

    حجت الاسلام ذوالنوری در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: در هیات رئیسه تاکید خواهم کرد که قانون نظام صنفی سریع تر در دستورکار مجلس قرار گیرد و همچنین در مورد بحث واردات خودرو مجلس قانون تصویب کرده و انتظار داریم که اجرایی و عملیاتی شود.

    وی ادامه داد: صرف تصویب قانون هدف نبوده بلکه تصویب آن برای تحقق اهداف نیست بنابراین ضروری است در زمان مقرر بلکه با فوریت آئین نامه اجرایی آن تبیین شود زیرا یکی از معضلات جدی جامعه وضعیت نامطلوب خودرو است و به طور قطع مجلس و قانونگذار در تصویب این قانون حکیم هستند و ضروری است هرچه سریع تر اجرایی شود و وزیر صمت هرچه سریع تر دستور دهد تا این مشکل عمده جامعه با اجرای این قانون رفع شود./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=9999

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس