×

واردات خودرو نیازی به تأمین ارز دولت ندارد/ کمبود ارز بهانه است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اثرگذاری مثبت واردات خودرو در بهبود وضعیت این بازار، درباره کمبود ارز برای اجرای این امر گفت: واردات خودرو نیازی به تأمین ارز توسط دولت ندارد و این امر صرفاً یک بهانه است.

  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
  • ۰
  • واردات خودرو نیازی به تأمین ارز دولت ندارد/ کمبود ارز بهانه است

    به گزارش صبح مجلس «عزت‌الله اکبری تالارپشتی» رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس پیرامون تعیین قیمت خودروهای جدید وارداتی و همچنین اثر آن بر روند بازار خودرو اظهار کرد: این اتفاق از نظر روانی، قیمت، رقابت و یا حتی کیفیت تأثیر بسزایی را در طول روزهای آتی بر وضعیت بازار خودرو از خود برجای خواهد گذاشت.

    رئیس کمیسیون صنایع مجلس همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا دولت تاکنون توانسته است انتظارت مجلس و مردم را در مورد واردات خودرو برآورده بسازد یا خیر، گفت: آن زمانی که واردات خودرو پس از پنج سال آزاد شد، وزیر صمت وقت اعلام کرد که بازار خودرو کشور ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو برای برآورده‌ساختن نیاز بازار کم دارد، یعنی به‌اندازه‌ای که در این بازار تقاضا وجود دارد، عرضه‌ای از سوی خودروسازان ایجاد نشده است.

    او تصریح کرد: در سال‌های قبل که کشور مشکل ارزی نداشت، در بهترین شرایط ممکن ۹۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده بود؛ لذا، اگر در سال اول ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، می‌توان این انتظار را داشت که ظرف مدت ۴ سال آینده ۵۰۰ هزار دستگاه اتومبیلی که بازار خودرو نیاز دارد را تأمین و تعادل در این بازار برقرار خواهد شد.

    اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت حتی اگر بتواند همین ۱۰۰ هزار دستگاه خودرویی را که وعده آن را داده را وارد کند، می‌تواند وضعیت صنعت خودرو به‌ویژه کیفیت و رقابت‌پذیری اتومبیل‌های ایرانی را بهبود ببخشد.

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا واردات خودرو با مشکل تأمین ارز مواجه است یا نه گفت: چنین گزاره‌ای را قبول ندارم، زیرا واردات خودرو مسئله‌ای نیست که لنگ تأمین ارز باشد، زیرا فعالان اقتصادی می‌توانند با استفاده از ارز صادراتی کالاهای خود ارز موردنیاز این برنامه را تأمین کنند.

    او در پایان تأکید کرد: کمبود ارز برای واردات خودرو بهانه دولت بوده و شاید هم این ادعا تلاش مافیای خودرو برای جلوگیری از ورود اتومبیل‌های خارجی به کشور باشد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11192

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس