×

همراهی مجلس و دولت، بیشتر باعث فشار اقتصادی به مردم شده است

نماینده مردم آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس گفت: به واسطه‌ی تعلق خاطر حزبی که در مجلس نسبت به دولت وجود دارد، در خیلی از موارد شاهد این بودیم که مجلس با راحتی از مسائل دولت عبور کرد. این رابطه باعث شد ابعاد نظارتی مجلس کاهش یابد و برخورد درستی صورت نگیرد. البته این موضوع منحصر به مجلس یازدهم نیست؛ در مجلس دهم هم این موضوع وجود داشت و نزدیکی حزبی باعث عدم نظارت لازم مجلس بر دولت می‌شد.

  • ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
  • ۰
  • همراهی مجلس و دولت، بیشتر باعث فشار اقتصادی به مردم شده است

    به گزارش صبح مجلس، علیرضا بیگی نماینده مجلس درباره نتایج منفی نزدیکی سیاسی دولت و مجلس گفت: به واسطه‌ی تعلق خاطر حزبی که در مجلس نسبت به دولت وجود دارد، در خیلی از موارد شاهد این بودیم که مجلس با راحتی از مسائل دولت عبور کرد. این رابطه باعث شد ابعاد نظارتی مجلس کاهش یابد و برخورد درستی صورت نگیرد. البته این موضوع منحصر به مجلس یازدهم نیست؛ در مجلس دهم هم این موضوع وجود داشت و نزدیکی حزبی باعث عدم نظارت لازم مجلس بر دولت می‌شد.

    وی در ادامه در رابطه با نمونه‌های نتایج منفی نزدیکی دولت و مجلس اشاره کرد: من یک نمونه مشترک بین مجلس دهم و یازدهم عرض کنم. موضوع قطار تبریز یکی از این نمونه هاست که ۵۰ نفر از مردم تبریز در اثر آن حادثه جان خود را از دست دادند و حتی جنازه برخی به دست نیامد. مجلس از بعد نظارتی ورود کرد و تلاش شد که واقعیت آشکار شود؛ استیضاح وزیر راه و شهرسازی در این ماجرا به نتیجه نرسید. عین این ماجرا درباره قطار یزد-طبس رخ داد و عده‌ای از شهروندان ما به خاطر سوءمدیریت از بین رفتند. ما هم در مقام سوال کردن از وزیر اقدام کردیم، ولی در مجلس انگیزه‌ای برای پیگیری این موضوع وجود نداشت. موضوعات دیگری نیز بود که به علت تفاهم نانوشته بین دولت و مجلس که اگر احساس شد در بعد وظیفه نظارتی مجلس قرار است استیضاح رخ دهد و دامنه آن آنقدر گسترده باشد که حتما منجر به برکناری وزیر بشود؛ هیچگاه پای آن وزیر به جلسه استیضاح نرسید و از او خواستند که استعفا دهد. مشابه این موضوع را در نمونه‌هایی سراغ داریم؛ از جمله استیضاح مرحوم رستم قاسمی، ساداتی نژاد، نوری، عبدالملکی و.. مصادیق این موضوع هستند. اگر این افراد به جلسه استیضاح می‌آمدند دامنه جدی پیدا می‌کرد و دولت ترجیح داد که وزیر استعفا کند و موضوعات روشن نشود./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=13076

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس