×

هزاران زن و کودک در باریکه غزه تا کنون تحت کشتار قرار گرفته اند/ هیات رییسه زنان IPU باید نقش فعال تری در این خصوص داشته باشد

الهام آزاد: هزاران زن و کودک در باریکه غزه تا کنون تحت کشتار قرار گرفته اند لذا لازم است تا نمایندگان زن با صدور بیانیه ای این اقدامات را محکوم نمایند.

  • ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
  • ۰
  • هزاران زن و کودک در باریکه غزه تا کنون تحت کشتار قرار گرفته اند/ هیات رییسه زنان IPU باید نقش فعال تری در این خصوص داشته باشد

    به گزارش صبح مجلس، همزمان با برگزاری یکصد وچهل و هفتمین مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)در لواندا آنگولا ، جلسه غیرعلنی هیأت رئیسه مجمع نمایندگان زن پارلمان برگزار گردید.

    در این نشست که نمایندگان زن در مورد نقش زنان در پارلمان و حوزه های تاثیرگذاری آن ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت، الهام آزاد نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو هیأت رئیسه مجمع زنان در این نشست حضور داشت و صحبت های خود را ارائه نمود.

    آزاد با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی و حملات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان و کشتار غیرنظامیان، عنوان کرد: هزاران زن و کودک در باریکه غزه تا کنون تحت کشتار قرار گرفته اند اما تا کنون اقدام جدی در خصوص محکومیت رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است و لازم است تا نمایندگان زن با صدور بیانیه ای این اقدامات را محکوم نمایند.

    وی با بیان اینکه با این اقدام نشان خواهیم داد که تا چه حد دغدغه نسبت به زنان داریم، بیان کرد: هیات رییسه زنان IPU باید نقش فعال تری در این خصوص داشته باشد و نسبت به جنایت های جنگی واکنش نشان دهد و یکی از بندهای مصوبه امروز هیات رییسه زنان مرتبط با این موضوع باشد.

    پس از صحبت های نماینده ایران در این نشست کشورهای دیگر نیز با حمایت از موضع ایران نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و بر نقش زنان در جلوگیری از درگیری ها و جنگ تاکید کردند.

    نمایندگان زن حاضر در این نشست با توجه به وضعیت اسفناک نوار غزه و کشتار زنان و کودکان انجام اقدامات عملی برای توقف این جنایات را لازم دانستند.

    در پایان نمایندگان زن جلسه مذکور برای بررسی بهتر این موضوع تشکیل جلسه ویژه و تلاش برای تصویب یک قطع نامه بین المللی را خواستار شد.

    هیأتی از نمایندگان بیش از ۱۲۰ کشور دنیا در یکصد و چهل و هفتمین اجلاس مجمع عمومی IPU حضور دارند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11587

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس