×

«نیکبخت» کارشناسی تمام عیار در حوزه کشاورزی است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: نیکبخت یک کارشناس تمام عیار در حوزه کشاورزی است.

  • 30 خرداد 1402
  • 0
  • «نیکبخت» کارشناسی تمام عیار در حوزه کشاورزی است

    به گزارش خبرنگار مجلس فوری، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در موافقت با محمدعلی نیکبخت، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی محور توسعه است و امنیت غذایی یکی از مباحث جدی جوامع بشری است و در کشور ما کشاورزی بزرگترین بخش خصوصی کشور است که ۴.۵ میلیون بهره بردار دارد و ۲۵ درصد به اقتصاد ملی کشور کمک می کند.

    وی در بیان دلایل موافقتش با برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاوزی گفت: نیکبخت یک کارشناس تمام عیار در حوزه کشاورزی است و از نگاه اقتصادی سلامت دارد که در راستای توسعه این بخش یکی از امتیازات مهم است. اشراف داشتن بر کار از مزایای ایشان است و هم در حوزه پایین دست و ستادی وزارتخانه کار کرده اند. همچنین طعم تلخ فقر و محرومیت را چشیده اند و کسی که این طعم را چشیده باشد حتما می تواند در کار خود موفق شود.

    وی در ادامه با بیان اینکه نکته دیگر در مورد نیکبخت آشنایی کامل و جامع ایشان با این بخش است، گفت: نظرات و نگاه های ایشان می تواند گره گشا در حل مشکلات حوزه کشاورزی باشد.

    رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در صورت رأی اعتماد مجلس به ایشان، مسائل و مشکلات کشاورزی را با جدیت دنبال کند و کمیسیون کشاورزی نیز حمایت می کند و از هیچ تلاشی برای کمک به وی فروگذار نخواهیم کرد، زیرا این حوزه می تواند در مهار تورم تاثیرگذار باشد.

    مشکلات کشور توسط یک جناح قابل حل نیست بیشتر بخوانید: مشکلات کشور توسط یک جناح قابل حل نیست

    وی افزود: مبارزه با فساد در وزارت جهاد کشاورزی را باید در دستور کار قرار دهید، زیرا فساد در این وزارتخانه نهادینه شده و ما در این مسیر همراهی لازم را خواهیم داشت.

    عسکری بر ضرورت جلوگیری از تصمیمات خلق الساعه توسط وزیر نیز تأکید کرد و گفت: استمهال وام کشاورزان، دانش بنیان کردن حوزه کشاورزی، مدیریت منابع آب و خاک، پرداخت مطالبات گندم کاران، سنددار شدن زمین های کشاورزی، اجرای احکام برنامه ششم توسعه از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه وزیر پیشنهادی قرار گیرد.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=5817

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس