×

نیاز کشور به روغن خوراکی را می‌توان از طریق زیتون تامین کرد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: شورای بین‌المللی زیتون که در کشور اسپانیا وجود دارد می‌تواند ارقامی از زیتون را که در برابر گرما، کم آبی، شوری و سرما مقاوم هستند را در اختیار تولیدکنندگان کشور ما قرار دهد تا بتوانیم گام های خوبی را برداریم.

  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
  • ۰
  • نیاز کشور به روغن خوراکی را می‌توان از طریق زیتون تامین کرد

    به گزارش صبح مجلس، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح دیدار با عبدالطیف قدیرا دبیر کل اجرایی شورای بین‌المللی زیتون، گفت: با توجه به ارگانیک بودن زیتون و تاثیر مصرف آن بر درمان بیماری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد از روغن خوراکی کشور ما وارداتی است و باید با حرکت بر اساس نقشه راه این وابستگی را کاهش دهیم، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از نیاز کشور به روغن خوراکی را می‌توانیم با استفاده از روغن زیتون تامین کنیم.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه باغات زیتون در کنار کاهش وابستگی ایجاد اشتغال می‌کند، ادامه داد: با توجه به اقلیم گرم و خشک بیشتر نقاط کشور درخت زیتون می‌تواند جایگاه خوبی پیدا کند کما اینکه از گذشته نیز اینگونه بوده است.

    وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را برای تامین نیاز کشور به روغن خوراکی در داخل را پای کار بیاوریم، گفت: ظرفیت‌های خوبی در زمینه آموزشی و پژوهشی داریم. اعتبار مورد نیاز واردات روغن معادل اعتبارات دو وزارتخانه بهداشت و درمان، علوم و دانشگاه‌ آزاد اسلامی است.

    رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: شورای بین‌المللی زیتون که در کشور اسپانیا وجود دارد می‌تواند ارقامی از زیتون را که در برابر گرما، کم آبی، شوری و سرما مقاوم هستند را در اختیار تولیدکنندگان کشور ما قرار دهد تا بتوانیم گام های خوبی را برداریم.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: به زودی ریاست شورای بین‌المللی زیتون بر عهده جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد امیدواریم از ظرفیت این دوره استفاده کنیم.

    منبع:خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6991

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس