×

نقشه راه حسن روحانی در انتخابات مجلس چیست؟

بررسی دیدگاه های برخی از اعضای حزب توسعه و اعتدال نزدیک به حسن روحانی نشان می دهد اعتدالی‌ها ضمن شرکت در انتخابات از ترکیب اتحاد اصولگرایان عملگرا، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات آتی سخن به میان می آوردند. این چهره‌ها با تعریف بخشی از اعتدالیون و اصلاح طلبان به عنوان نیروهای مجرب منتقد تصریح می […]

  • ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
  • ۰
  • نقشه راه حسن روحانی در انتخابات مجلس چیست؟

    بررسی دیدگاه های برخی از اعضای حزب توسعه و اعتدال نزدیک به حسن روحانی نشان می دهد اعتدالی‌ها ضمن شرکت در انتخابات از ترکیب اتحاد اصولگرایان عملگرا، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات آتی سخن به میان می آوردند.

    این چهره‌ها با تعریف بخشی از اعتدالیون و اصلاح طلبان به عنوان نیروهای مجرب منتقد تصریح می کنند به شرط تایید صلاحیت نهایی از شورای شورای نگهبان، شکل‌گیری یک فراکسیون قوی و تاثیر گذار در مجلس آتی‌ دور از انتظار نیست.

    از نگاه این جریان سیاسی این ترکیب فراکسیونیه می‌تواند سبب توازن در مجلس از هر جهت گردد، هم از جهت سیاسی و هم از جهت قوی شدن کمیسیون‌های تخصصی.

    به باور اعتدالی‌ها، ثبت‌نام افرادی چون محمدرضا باهنر و علی مطهری در کنار اعتدالیونی همچون محمدباقر نوبخت و حضور اصلاح‌طلبانی مانند مسعود پزشکیان و علیرضا محجوب که همگی از مردان پارلمانی سابقه‌دار هستند، خبر خوبی است که چشم‌انداز شکل‌گیری‌ فراکسیونی از طیف میانه اعم از اصلاحات و اعتدال و اصولگرایان معتدل دارد.

    بر اساس ارزیابی این جریان تشکیل چنین فراکسیونی می‌تواند تقریبا ت۶۰ کرسی در مجلس آینده داشته باشد و نقش مهمی در بالانس کردن و توازن جناح‌های اصولگرایان هم خواهد داشت!

    در واقع، اتحاد جناحی از راست سنتی، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون واقع‌بین می‌تواند بازگشت دوباره آنها در عرصه سیاست عملی کشور باشد، شکل‌گیری طیف میانه در آستانه انتخابات می‌تواند هم سبب رقابت هرچه بیشتر و هم سبب مشارکت گسترده‌تر شود.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=9199

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس