×

نحوه هزینه‌کرد بودجه ترمیم حقوق محیط بانان از سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به توجه ویژه مجلس یازدهم به قشر محیط بانان کشور، گفت: در جریان بررسی بودجه، اعتباری برای ترمیم حقوق محیط بانان اختصاص یافت که در حال پیگیری جدی آن از سازمان برنامه و بودجه تا زمان تخصیص هستیم.

  • 25 تیر 1402
  • 0
  • نحوه هزینه‌کرد بودجه ترمیم حقوق محیط بانان از سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است

    سمیه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه روز میلاد امام رضا(ع) که ضامن آهو هستند، تحت عنوان روز ملی محیط بان نامگذاری شده است، گفت: به منظور قدردانی از محیط بانان کشور از محیط بانان تهرانی دعوت کردیم تا به مجلس آمده و با رئیس قوه مقننه دیدار داشته باشند.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه محیط بانان از جمله اقشاری هستند که به دلیل سختی کار و زحمات شغلی بسیاری که دارند، باید مورد حمایت قرار گیرند، عنوان کرد: متأسفانه درآمد محیط بانان کفاف تأمین معیشت و زندگی آنها را در شرایط سخت فعلی نمی دهد.

    وی در ادامه با بیان اینکه تجهیزات یگان های محیط بانی نیز از شرایط خوبی برخوردار نیست، اظهار داشت: مجالس دوره های قبل با ردیف شغلی محیط بانی آشنا نبودند اما مجلس یازدهم طی دو سال در زمان بررسی بودجه، محیط بانان را دید و شخص رئیس مجلس برای اختصاص اعتبار و تحقق حتمی آن به دولت نامه زد تا ترمیم حقوق کارکنان محیط بانی انجام شود.

    رفیعی در ادامه با اشاره به نقش حمایتی قوه مقننه از محیط بانان، یادآور شد: مهم ترین کار مجلس یازدهم دیدن و شنیدن حرف های محیط بانان بود که امروز در دیدار با محیط بانان تهرانی شکل گرفت؛ البته محیط بانان سایر استان ها نیز مشکلات زیادی دارند که باید دیده شود.

    فرشاد ابراهیم پور بیشتر بخوانید: هفته آینده انتخابات هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

    وی در ادامه با اشاره به نامه ای که اخیرا خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه زده شده است، خاطرنشان کرد: طی این نامه گزارشی از نحوه هزینه کرد بودجه ای که مجلس برای ترمیم حقوق محیط بانان اختصاص داده بود، خواستیم چرا که هنوز تغییری در وضعیت درآمدی آنها حاصل نشده است. پیش از این نیز این موضوع را پیگیری کرده بودیم که با گذشت سه ماه از این درخواست هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

    رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: موضوع درآمد و حقوق محیط بانان کشور قطعا در کمیسیون کشاورزی پیگیری خواهد شد تا نتیجه آن دریافت شود؛ همچنین رئیس کمیسیون کشاورزی نسبت به پیگیری مسکن محیط بانان قول مساعد داده است./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7307

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس