×

مکانیزم تخصیص سهمیه آرد به استان سیستان و بلوچستان نادرست است

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی از نحوه تخصیص سهمیه آرد به استان سیستان و بلوچستان به دلیل نداشتن زیرساخت‌های ارتباطی در این استان انتقاد کرد.

  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
  • ۰
  • مکانیزم تخصیص سهمیه آرد به استان سیستان و بلوچستان نادرست است

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالناصر درخشان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: وزیر کشور مدت‌هاست از فرآیند ارتقاء بخش‌های بنت و وزمان به شهرستان شدن می‌گذرد، مردم این بخش‌ها بی‌صبرانه منتظر تحقق این موضوع هستند.

    نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس کدام شاخص عدالت، سهمیه دبیر استان سیستان و بلوچستان که محروم‌ترین و کم توسعه‌ یافته‌ترین و نیازمندترین استان کشور است از ۲۲ هزار نفر سهمیه کل کشور فقط ۳۶۹ نفر اختصاص داده شده است که بر اساس قانون جوانی جمعیت نصف بیشتر این سهمیه از مناطق دیگر استان پذیرفته و با استناد به همین قانون به استان‌های دیگر انتقالی می‌گیرند، آیا این عدالت است که استان ما هر روز به سمت سقوط در حوزه آموزش و پرورش برود.

    وی ادامه داد: رئیس بنیاد مستضعفان، رسالت این بنیاد کمک به مستضعفان و حمایت از محرومین است، در حوزه انتخابیه بنده با ۹ شهرستان و ۲۱ بخش محروم چه اقداماتی داشته‌اید.

    درخشان بیان کرد: وزرای جهاد کشاورزی، اقتصاد و ارتباطات بر اساس کدام زیرساخت‌ها چنین حکمی برای کل کشور جهت ملاک تخصیص سهمیه آرد مطرح می‌کنید که مبنای تخصیص آرد به نانوایان تراکنش‌های ثبت شده در کارتخوان‌ها باشد در حالی که بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه بنده در مناطق محروم بوده و زیرساخت لازم ارتباطی نداشته و مردم فاقد شناسنامه بوده که هویت آنها دچار مشکل است، در چنین شرایطی آیا حساب بانکی دارند که کارت بانکی داشته باشند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو و رئیس جمهور اظهار داشت: تعرفه سنگین برق در منطقه محروم گرمسیر حوزه انتخابیه بنده امان مردم را بریده است، بر مبنای کدام وجدان چنین دستوری برای برداشتن یارانه مردم منطقه مرزی که امنیت کشور را مدیون آنها هستیم، صادر کردید./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7559

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس