×

موافقت نمایندگان با تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری سرخس و دوغارون

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران موافقت کردند.

  • ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
  • ۰
  • موافقت نمایندگان با تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری سرخس و دوغارون

    به گزارش خبرنگار صبح مجلس، صبح مجلس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه دوم مرداد ماه) مجلس با تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران  با ۱۲۷ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر، با تقاضای استرداد لایحه فوق موافقت کردند.

    حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در جریان استرداد این لایحه در صحن علنی مجلس گفت:در دولت دوازدهم لایحه مناطق آزاد تجاری و صنعتی دوغارون، سرخس و مازندران در قالب یک لایحه تقدیم مجلس دهم شد و بعد از رفت و برگشتی که بین مجلس و شورای نگهبان بود به هر حال به مجلس نرسید و به مجلس یازدهم منتقل شد.

    وی تاکید کرد: بحثی که وجود داشت این بود که یکسری ابهاماتی وجود دارد و اطلاعات در این بخش دقیق و شفاف نیست و در نهایت با مشورت هوایی که صورت گرفت قرار شد به جای یک لایحه، سه لایحه جداگانه تقدیم صبح مجلس شود.

    حسینی تاکید کرد: خوشبختانه مقدمات این کار صورت گرفته بررسی این سه لایحه در کمیسیون اقتصادی صورت گرفته و در حال حاضر آماده تقدیم به صحن مجلس است.

    عبدالرضا مصری در جریان بررسی استرداد لایحه فوق در صحن مجلس گفت:  برخی از دوستان در رابطه با فرایند بررسی این موضوع در مجلس سوال دارند که باید گفت برابر آیین نامه دولت محترم در مراحل مختلف می تواند لایحه ای را که به مجلس داده را استرداد کند لذا اگر قبل از تصویب کلیات باشد که ما این موضوع را مسترد می‌کنیم و اما اگر بعد از کلیات باشد، آیین نامه می گوید نماینده دولت باید در صحن صحبت کرده و فقط یک  مخالف به بیان دیدگاه ها خود بپردازد.

    علی بابایی کارنامی  درخصوص استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران گفت: من نمی دانم پشت پرده این استرداد چیست در حالی که تمام مناطق آزاد به تصویب رسیده است، اما منطقه آزاد مازندران، دوغارون و سرخس مانده است. در حالی که اهمیت مناطق آزاد بر کسی پوشیده نیست و استان مازندران به عنوان دروازه ورود به اورآسیا از اهمیت دوچندان برخوردار است. لذا از همکاران خواهش دارم که استرداد صورت نگیرد.

    نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم افزود: اشکالی ماهوی توسط شورای نگهبان در بحث این لایحه وجود داشت که در کمیسیون اقتصادی بحث و گفت وگو صورت گرفته است و مشکلات کمی و کیفی در این کمیسیون رفع شده است. حداقل درخواست می شود ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: منطقه آزاد امیرآباد مازندران بسیار مهم بوده و دولت آقای رئیسی نیز بر این موضوع تاکید دارد، دولت حداقل بگوید که در پشت صحن خبری نیست. اینکه یک منطقه بشود یا نشود، لابی کنند یا از این صحبت ها، درست نیست. ما مجمع صبح مجلس استان مازندران تاکید داریم که منطقه آزاد مازندران بسیار مهم بوده و ظرفیت های بسیاری دارد، لذا باید مورد توجه قرار گرفته و تصویب شود.

    بابایی کارنامی درخصوص بحث برنج نیز تذکر داد و گفت: نوشدارو بعد از مرگ سهراب معنی ندارد، کشور را باید با منطق اداره کرد، بالاخره یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج به کشور وارد شده است و بعد از وارد شدن برنج به کشور جلسه می گذاریم که می خواهیم از این رویه جلوگیری کنیم، در حالی که کشاورزان شمال کشور در حال نابود شدن هستند.

    وی بیان کرد: دولت امنیت غذایی را در دستور کار قرار داده است، در حالی که کشاورزان ما با مشکلات بسیاری مواجه هستند. وزیر جهاد کشاورزی می گوید ۳۰ مرکز خرید برنج در شمال کشور دایر کرده است، در حالی که یک مرکز خرید در مازندران وجود ندارد. لطفا اطلاعات غلط ندهید.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=8000

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس