×

مصوبه کمیسیون تلفیق برای درآمد زایی اقشار ضعیف با نصب پنل‌های خورشیدی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه گفت: این کمیسیون مصوب کرد که نیروگاه‌های خورشیدی خانگی که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و برخی از جامعه هدف بسیج سازندگی نصب می کنند با هدف رفع محرومیت و ایجاد درآمد برای این اقشار، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف باشد.

  • 11 مرداد 1402
  • 0
  • مصوبه کمیسیون تلفیق برای درآمد زایی اقشار ضعیف با نصب پنل‌های خورشیدی

    به گزارش صبح مجلس، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر روز (سه‌شنبه ۱۰مرداد ماه) کمیسیون تلفی،  گفت: کمیسیون در جلسه عصر امروز و در ادامه مواد مربوط به حوزه سلامت، چند ماده واحده در زمینه خلأهای قانونی هلال احمر و رفع مشکلات این سازمان به تصویب رساند.

    وی تاکید کرد: کمیسیون در مصوبه دیگری تاکید کرد که واردات آمبولانس توسط اورژانس، هلال احمر و دستگاه های متولی از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی معاف باشد.

    زنگنه در ادامه با اشاره به یک ماده الحاقی در حوزه انرژی بیان کرد: کمیسیون در این بخش مصوب کرد که نیروگاه‌های خورشیدی خانگی که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و برخی از جامعه هدف بسیج سازندگی نصب می کنند با هدف رفع محرومیت و ایجاد درآمد برای این اقشار، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف باشد.   همچنین کمیسیون مصوب کرد که اگر نیاز باشد که این تجهیزات از خارج از کشور وارد شود، این قشر از پرداخت عوارض گمرکی و حقوق ورودی معاف باشند. البته تاکید شد که این مسئله با نظارت وزارت نیرو انجام و مشروط به این باشد که این تجهیزات در داخل کشور تولید نشود. با این حال این موضوع به درآمد خانواده های محروم و تحت حمایت، کمک خواهد کرد. البته مصوبات کمیسیون تلفیق برای اجرا باید به تایید صحن مجلس و شورای نگهبان برسد.

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=8548

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس