×

مصرف زیاد برق باز هم کار دست مردم داد!

بر اساس تصمیم جدید دولت، شروع ساعت کاری کارمندان و کارکنان دولت که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ساعت ۶ صبح تغییر کرده بود، به روال عادی باز می‌گردد اما پایان کار کارمندان همان ساعت ۱۴:۴۵ خواهد بود و ۴۴ ساعت مابه التفاوت، در قالب دورکاری محاسبه خواهد شد.

  • ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
  • ۰
  • مصرف زیاد برق باز هم کار دست مردم داد!

    به گزارش مجلس فوری، پس از نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، با پیشنهاد مجلس شورای اسلامی، دولت مصوبه‌ای مبنی بر تغییر ساعات کاری ادارات، ارائه کرد.

    بر اساس این مصوبه هیئت دولت، ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه سال ۱۴۰۲،  از ۶ صبح تا ساعت ۱۳ شد.

     اما شروع ساعات کاری ادارات در ۶ صبح، اعتراضاتی را به همراه داشت و باعث شد که مردم و کارمندان در برخی امور، دچار مشکل شوند.

    البته این تغییر ساعات کاری ادارات، صرفا در جهت صرفه جویی در مصرف انرژی برق و جبران بحران انرژی بود.

    در این باره حسین محمدصالحی نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری مجلس فوری، می گوید: به دلیل اینکه قانون نسخ قانون تغییرساعت رسمی کشور، امسال تازه اجرایی شده است، تغییر ساعات کاری ادارات، به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی برق، درنظر گرفته شده است.

    وی بیان کرد: بیشتر ادارات با تغییر ساعات کاری، مشکلی نداشتند اما در شهرهای کوچکتر این قانون مشکلاتی را به وجود آورد که از نظر بنده باید این تغییر ساعات، در قالب منطقه‌ای اجرا می‌شد.

    محمد صالحی در همین راستا افزود: پیشنهاداتی هم در این حوزه داده شد که برای برخی از مناطق، با توجه به شرایط خاصی که دارند تغییر ساعات کاری ادارات، اصلاح شود.

    اما طولی نکشید که در ششم تیرماه، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد رئیس مجلس برای محاسبه ۴۴ ساعت مابه‌التفاوت تغییر ساعت کارمندان در قالب دورکاری و بازگشت ساعت کاری به روال عادی در جلسه سران قوا خبر داد.

    بر اساس این تصمیم جدید، شروع ساعت کاری کارمندان و کارکنان دولت که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ساعت ۶ صبح تغییر کرده بود، به روال عادی باز می‌گردد اما پایان کار کارمندان همان ساعت ۱۴:۴۵ خواهد بود و ۴۴ ساعت مابه التفاوت، در قالب دورکاری محاسبه خواهد شد.

    البته ساعت کاری کارکنان و کارمندان دولت از ۱۵ شهریورماه به روال اداری خود بازخواهد گشت و مانند گذشته خواهد شد.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6375

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس