×

مصرف آب کشاورزی ۱۸ درصد در طول برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا می کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس درخواست دولت که به تصویب کمیسیون رسید مقرر شد مصرف آب در بخش کشاورزی حدود ۱۸ درصد در طول برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا کند.

  • 3 مرداد 1402
  • 0
  • مصرف آب کشاورزی ۱۸ درصد در طول برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا می کند

    به گزارش صبح مجلس، محسن زنگنه در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه، دوم مردادماه) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: از روز گذشته کمیسیون وارد فصل مدیریت ساختار آب در لایحه برنامه هفتم توسعه شد.

    زنگنه با بیان اینکه یکی از مسائل اصلی کشور مسئله مدیریت منابع آب، مدیریت پساب و استفاده از این ظرفیت برای تامین مصارف کشاورزی، صنعتی و  تامین آب شرب مردم هست، بیان کرد: موادی که در این بخش بیشتر به آن توجه شد درباره الزاماتی است که ما برای دولت مدنظر قرار دادیم که بتواند منابع محدود آب را اولاً از طریق آبخیزداری آبخوانداری به یک نحوی مدیریت کند.

    وی با بیان اینکه مصرف آب کشور در حوزه کشاورزی بسیار زیاد است، تاکید کرد: بر اساس درخواست دولت که به تصویب کمیسیون رسید مقرر شد مصرف آب در کشاورزی حدود ۱۸ درصد در طول برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا کند تا به حدود ۶۵ میلیارد متر مکعب در سال برسیم.

    وی ادامه داد: همچنین کمیسیون مصرف در حوزه صنعت را مدنظر قرار داد. همچنین کمیسیون در حوزه پساب و استفاده از  گردش آب هایی که به مصرف می رسد، دو الی سه حکم انضباطی و تشویقی را مدنظر قرار داد.

    این نماینده مجلس تاکید کرد: یکی از دلایلی که سرمایه‌گذاران در حوزه پساب سرمایه‌گذاری نمی‌کنند این است که می‌گویند خروجی فعالیتشان خیلی مشتری ندارد. بنابراین در احکام مربوط به آب در یک معنا بحث بهره‌وری و استفاده از آب‌های روان را مدنظر قرار داریم و در بخشی دیگر احکام انضباطی را جهت رسیدن به اهداف مورد ذکر پیگیری کردیم.

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    وی ادامه داد: به واقع هم حوزه عمران و هم حوزه زیرساخت ها در حوزه آب دخیل است، بنابراین امیدواریم این موارد را در برنامه هفتم برطرف کنیم.

    منبع:خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=8297

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس