×

مشخص نیست سرمایه فرهنگیان به چه نحو و طریقی در صندوق ذخیره فرهنگیان مدیریت می شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از هواپیماداری صندوق ذخیره فرهنگیان، تصریح کرد: اگر این سرمایه متعلق به فرهنگیان است، سرمایه گذاری در آن باید به نحوی باشد که ریسک پذیری در آن پایین تر و سود آوری بالاتر باشد. سود 2 درصدی در سال گذشته با وجود حجم بالای دارایی های صندوق ذخیره قابل قبول نیست.

  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
  • ۰
  • مشخص نیست سرمایه فرهنگیان به چه نحو و طریقی در صندوق ذخیره فرهنگیان مدیریت می شود

    به گزارش صبح مجلس، محمد وحیدی با اشاره به سانحه رخ داده برای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی Air One متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان، عنوان کرد: این حادثه که در کیش رخ داده، جان ۱۹۰ مسافر آن را به خطر انداخت ولی نهایتا بدون تلفات جانی به خیر گذشت.

    نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، اصل موضوع هواپیماداری از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان را کاری اشتباه دانست و افزود: مشخص نیست سرمایه فرهنگیان به چه نحو و طریقی در صندوق ذخیره مدیریت می شود و به همین دلیل بود که کمیسیون آموزش مجلس تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را کلید زد.

    وی ادامه داد: در طول مدت تفحص از صندوق ذخیره نیز در رأس هرم مدیریت صندوق جابه‌جایی صورت گرفت ولی تحقیق و تفحص مربوط به فرد نبوده که بلکه مربوط به روند مدیریت سرمایه فرهنگیان بوده و مربوط به عملکرد دوره ای افراد به ویژه در دوره مدیریتی قبلی است.

    وحیدی یادآور شد: اگر این سرمایه متعلق به فرهنگیان است، سرمایه گذاری در آن باید به نحوی باشد که ریسک پذیری در آن پایین تر و سود آوری بالاتر باشد. با توجه به اینکه سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز در بازار بورس کشف قیمت نشده ولی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ همت تخمین زده می‌شود.

    وی افزود: سال گذشته این عدد بالا در صندوق فقط ۲ درصد سود داشته که مدیران صندوق باید پاسخگوی این میزان مدیریت را بدهند.

    نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در گذشته نیز گزارش های منفی از نحوه پرداخت حقوق های نجومی به مدیران صندوق را داشتیم که این روند باید در صندوق ذخیره فرهنگیان پایان یابد.

    وی، عدم اجرای اساسنامه به نفع فرهنگیان، عملکرد منفی جمعی از مدیران که منجر به زیان ده شدن صندوق شده و جایگزینی اقدامات سود آور را ضروری دانست که باید در دستور کار قرار گیرد و گفت: هزینه های تعمیر و نگهداری هواپیما بسیار بالا بوده و خدمتی به فرهنگیان ارائه نمی‌کند، ضمن اینکه بسیار پرخطر و همراه با ریسک بوده که نشان می‌دهد ورود به این حوزه ها ممکن است برای برخی نان داشته باشد ولی برای صندوق سودی نخواهد داشت./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=13995

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس