×

مشارکت مردمی در اقتصاد یکی از مزیت های لایحه برنامه هفتم محسوب می شود

نماینده مردم بم در مجلس یازدهم با اشاره به نکات مثبت لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: مشارکت مردمی در اقتصاد یکی از مزیت های لایحه فوق محسوب می شود.

  • ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
  • ۰
  • مشارکت مردمی در اقتصاد یکی از مزیت های لایحه برنامه هفتم محسوب می شود

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، در موافقت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه پنجساله توسعه یک دستورالعملی را برای ۵ سال آینده کشور در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تبیین و مشخص می کند.

    وی با بیان اینکه دولت لایحه برنامه هفتم توسعه را با کار کارشناسی انجام داده و به مجلس ارائه کرده است، بیان کرد: در راستای ارائه این لایحه، پیشنهادات متعددی از سوی کمیسیون های تخصصی به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارسال شد، البته باید گفت تعداد این پیشنهادات قابل توجه است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: علاوه بر پیشنهاداتی که به کمیسیون تلفیق در راستای بررسی برنامه هفتم ارائه شد، مابقی پیشنهادات که قریب به ۸ هزار پیشنهاد است در حال حاضر از سوی نمایندگان مطرح شده و این نشان از کار و مطالعات دقیق بر روی این برنامه در مجلس است.

    غضنفرآبادی با اشاره به فعالیت کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: در این برنامه کارهای خوبی صورت گرفته است. در واقع باید گفت اقدامات این کمیسیون به لایحه دولت کمک کرده است و تا برنامه های خوبی در موضوعات مختلف ارائه شود.

    وی با اشاره به توجه به موضوعات اقتصادی در لایحه مذکور افزود: اینکه در لایحه فوق، برنامه ریزی شده تا ثبات اقتصادی مدنظر قرار گیرد و تورم کاهش یابد، حائز اهمیت است. همچنین باید گفت این گونه برنامه ریزی ها به خوبی در لایحه ملموس است، با این حال می توانیم بگوییم در برنامه هفتم می توان روح امید و پیشرفت را در همه ابعاد مشاهده کرد.

    غضنفرآبادی تاکید کرد: به واقع برنامه های اقتصادی خوبی در برنامه هفتم پیشنهاد شده که امیدواریم با اقدامات اجرایی که صورت می گیرد شاهد رشد ۸ درصدی اقتصاد طی ۵ سال آینده باشیم.

    نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم با بیان اینکه مبحث مشارکت مردمی در اقتصاد یکی از مزیت های لایحه فوق محسوب می شود، ادامه داد: ما افتخار می کنیم که مردم در موضوعات اقتصادی مشارکت می کنند، البته باید در این بخش از دولت هم بابت فعالسازی ۸ هزار کارخانه نیمه تعطیل در کشور تقدیر و تشکر کنیم، بنابراین باید گفت که موضوع مشارکت مردمی در اقتصاد به خوبی در لایحه مذکور دیده شده است.

    رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به برنامه های فرهنگی در لایحه فوق ادامه داد: در زمینه موضوعات فرهنگی نیز پیشنهادات خوبی در زمینه هایی اعم از خانواده، مسائل و آسیب های اجتماعی ارائه شده است.

    وی با بیان اینکه یکسری نوآوری هایی در برنامه هفتم توسعه دیده می شود، گفت: به عنوان مثال مبحث صدور انحصار وراثت در این لایحه به خوبی دیده شده است. این موضوع سالیان سال به عنوان یک مسئله جزئی قلمداد می شد که قرار است ثبت احوال مشکلات آن را برطرف کند. همچنین در بحث سرقت های خرد در گذشته ما با تخفیف مجازات در این بخش مواجه بودیم که در این برنامه مشکلات آن برطرف شده است.

    غضنفرآبادی تاکید کرد: مجموعاً آنچه که پیرامون گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم به صحن علنی مجلس آمده است، قابل قبول است، البته مخالفان یکسری موارد را اذعان داشتند، اما باید تاکید داشت که نکات مثبت لایحه فوق غیرقابل انکار است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به توجه به محرومیت زدایی در مناطق روستایی در لایحه فوق تصریح کرد: همچنین در این لایحه به مبحث توازن منطقه ای اشاره شده است، از این رو امیدواریم با اجرای صحیح برنامه فوق محرومیت زدایی در اکثر مناطق کشور برطرف شود./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10141

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس