×

مسلمانان در برابر هتک حرمت قرآن سکوت نکنند/جهاد تبیین برای شناساندن اسلام ضروری است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید مسلمانان جهان در برابر هتک حرمت قرآن سکوت کنند، گفت: باید ضمن اتخاذ مواضع قاطع در برابر هتک حرمت قرآن کریم، برای شناساندن اسلام جهاد تبیین داشت.

  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۴
  • ۰
  • مسلمانان در برابر هتک حرمت قرآن سکوت نکنند/جهاد تبیین برای شناساندن اسلام ضروری است

    به گزارش مجلس فوری، سید نظام الدین موسوی با محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، گفت: این هتاکی که نسبت به ساحت مقدسات اسلام در اروپا صورت می‌گیرد، بیش از هر چیز دیگری ناشی از اسلام هراسی است؛ دولت‌های غربی و هسته مرکزی تمدن غربی که حضور صهیونیست‌ها در این هسته مشهود است، نگرانی از رشد و تعالی و پویایی اسلام در دنیای جدید دارند، احساس‌شان آن است که اسلام مخصوصا آن چیزی که خودشان به نام اسلام سیاسی گذاشته‌اند، بین جوامع مختلف بشریت به عنوان رقیب جدی برای گفتمان غربی و لیبرال دموکراسی محسوب شود و افکار ملت‌ها را به خود جذب کند.

    وی افزود: آنها می‌ترسند که در افق پیش رو گفتمان در جوامع بشریت، اسلام باشد. لذا به شکل‌های مختلف سعی در تخریب چهره اسلام دارند؛ تخریب چهره اسلام هم دو لایه دارد. آنها ذیل استراتژی اسلام هراسی را در دو شگرد پیش می‌برند که یکی ایجاد گروه‌های خشن و تروریستی با نام اسلام است. گروه‌های مختلفی از القاعده تا داعش راه انداخته‌اند. پژوهشگران رسانه‌های غربی نظرات زیادی را بیان کردند که شکل گیری گروه‌های خشن و تروریستی به ظاهر مسلمان و اسلام گرا، خود غربی‌ها هستند.

    نماینده تهران توضیح داد: آنها از یک طرف گروه‌های خشن و تروریستی را راه اندازی کرده و از طرف دیگر به نام آزادی بیان به مقدسات اسلام توهین می‌کند و یا رسما از توهین به مقدسات اسلام دفاع می‌کنند. نمونه آن انتشار کاریکاتور سخیف و موهن در نشریه شارلی ابدو است که سران غرب و اروپا از آن دفاع کرده‌اند یا اینکه در ماجرای قرآن سوزی و توهین به قرآن در هلند، دانمارک و اخیرا در سوئد چنین دفاعیاتی را انجام دادند. این تاکتیک دوم ذیل استراتژی اصلی یعنی توهین به مقدسات است.

    موسوی ادامه داد: آنها توهین به مقدسات را از طریق حرکات خشن سامان می‌دهند تا نیروهای مذهبی را تحریک کرده که اقدامی را انجام داده و بعد از آن پازل اسلام هراسی را تکمیل کنند و از این طریق استراتژی تخریب چهره اسلام را پیش ببرند؛ راه مقابله با تاکتیک و استراتژی غربی‌ها این است که در وهله اول مسلمانان جهان در برابر این اقدام سکوت نکنند تا دولت‌های غربی متوجه باشند که مسلمانان نسبت به این اقدامات حساس هستند، لذا باید موضع گرفته شود.

    وی اضافه کرد: البته مواضع یکپارچه و قاطع همه کشورها و دولت‌های اسلامی باعث شد که اتحادیه اروپا این بار سکوت نکرده و صدور مجوز در سوئد را محکوم کند. اگر غربی‌ها یکپارچگی سیاسی در جهان اسلام را احساس کنند آن وقت قدرت بازدارنده است و حساسیت و اتحاد جهان اسلام می‌تواند بازدارندگی داشته باشد.

    موسوی در جمع بندی گفت: باید ضمن آنکه مواضع قاطعی در برابر هتک حرمت داشت، جهاد تبیین برای شناساندن اسلام را در پیش گرفت لازم است کارهایی از جنس نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و نامه امام به گورباچف و روشنگری‌هایی از این قبیل انجام شود که عموم اندیشمندان مسلمان در سراسر جهان و آزادیخواهان می‌توانند کمک کنند که استراتژی کلان آمریکا و صهیونیست به بن بست برسد.

    منبع:ایسنا 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6675

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس