×

مردم لایحه عفاف و حجاب را قبول دارند/ با انتشار خبر تصویب اجرای آزمایشی این لایحه وضعیت حجاب بانوان بهتر شده است

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر بازدارندگی لایحه و حجاب گفت: مردم ایران لایحه عفاف و حجاب را قبول کرده‌اند؛ از زمان مطرح‌شدن اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب و ارسال آن به شورای نگهبان، وضعیت حجاب بانوان در سطح جامعه قدری بهتر شده است.

  • 10 مهر 1402
  • 0
  • مردم لایحه عفاف و حجاب را قبول دارند/ با انتشار خبر تصویب اجرای آزمایشی این لایحه وضعیت حجاب بانوان بهتر شده است

    به گزارش صبح مجلس، نزدیک به دو هفته پیش یعنی در جلسه علنی روز چهارشنبه (۲۹ شهریور ماه) گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی طبق اصل (۸۵) قانون اساسی) در دستور کار مجلس قرار گرفت.

    در آن جلسه موضوع مدت‌زمان اجرای آزمایشی آن لایحه مطرح و به رأی گذاشته شد که در نهایت از ۲۰۱ نماینده حاضر در مجلس، ۱۵۲ نماینده به پیشنهاد آزمایشی این لایحه به مدت ۳ سال رأی موافق، ۳۴ نماینده رأی مخالف و ۷ نماینده رأی ممتنع دادند.

    در همان زمان، انتقادات متعددی درباره مدت‌زمان اجرای آزمایشی این قانون و بازدارندگی این لایحه توسط برخی از نمایندگان مجلس مطرح شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسن نوروزی» نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس پیرامون اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب به مدت ۳ سال اظهار کرد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد، زیرا در صورت نیاز، مدت‌زمان اجرای این قانون مجدداً از سوی نمایندگان مجلس تمدید خواهد شد.

    نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: بازه زمانی سه‌ساله از این بابت برای اجرای آزمایشی قانون عفاف و حجاب تعیین شد که پس از عملیاتی‌شدن ۷۱ ماده این قانون در سطح جامعه، اگر مشکل و یا نقصی و کاستی در آنها بود، مجلس بتواند بعد از پایان مهلت اجرای آزمایشی آن، بازنگری‌های لازم را در ماده‌های این قانون داشته باشد.

    پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند بیشتر بخوانید: پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

    وی تأکید کرد: معتقدم که مردم ایران لایحه عفاف و حجاب را قبول کرده‌اند و اکنون این لایحه از بازدارندگی خوبی برخوردار است، زیرا از زمان مطرح‌شدن اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب و ارسال آن به شورای نگهبان، وضعیت حجاب بانوان در سطح جامعه قدری بهتر شده است.

    نوروزی در پایان متذکر شد: امیدواریم که این قانون در جریان اجرای آزمایشی، بتواند جایگاه خاص خود را در وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیدا کند./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10556

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس